arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

آمريکا: مذاکرات سازش دست کم نه ماه طول خواهد کشيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ساعاتی پیش از آغاز مجدد گفتگوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینی ها در واشنگتن، اعلام کرد اسرائیلی ها و فلسطینیان توافق کرده اند مذاکراتشان دست کم نه ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش انتخاب ؛ جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:« این آغاز مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطینیان طبق یک جدول زمانی دست کم نه ماهه است. » وی در عین حال تصریح کرد این تاریخ پایان مهلت مذاکرات نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا فازود :« ما همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا اسرائیلی ها و فلسطینیان در مدت نه ماه به توافق دست پیدا کنند اما باز هم تاکید می کنم که نه ماه، پایان مهلت مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان نیست.»

دولت آمریکا روز دوشنبه چند ساعت قبل از آغاز مجدد مذاکرات سازش خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطین، مقامات دو طرف این مذاکرات را تشویق کرد با حسن نیت و اراده راسخ مذاکرات مستقیم خود را از سر گیرند تا بلکه به «توافقی عقلانی» دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مذاکرات سازش از سه سال پیش به علت سماجت اسرائیل به شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین متوقف شد و تلاشهای منطقه ای و بین المللی برای احیای این مذاکرات بی نتیجه ماند. این مذاکرات قرار است امشب برای اولین بار طی سه سال گذشته در واشنگتن از سر گرفته شود.
نظرات بینندگان