arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

گندم ۸۰۰ تومانی عملیاتی نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید ۶.۵ میلیون تن گندم تاکنون خبر داد و با انتقاد از تعلل شرکت بازرگانی دولتی گفت: هنوز مابه التفاوت ۸۰ تومانی قیمت گندم پرداخت نشده و قیمت ۸۰۰ تومانی هم هنوز به کشاورزان اعلام نشده است.

ناصر توکلی در گفت‌وگو با تسنیم میزان خرید تضمینی گندم را تا روز گذشته بیش از 6.5 میلیون تن اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان 3.5 میلیون تن توسط شرکت بازگانی دولتی و مابقی آن از طریق بخش خصوصی خریداری شده است.

وی درمورد پرداخت مابه تفاوت قیمت 720 تا 800 تومان به کشاورزان گفت: متأسفانه با توجه به اینکه حدود 10 روز از این مصوبه می‌گذرد، هنوز مابه التفاوت نرخ قبلی با جدید پرداخت نشده است. همچنین کشاورزان اعلام می‌کنند که هنوز شرکت بازرگانی دولتی به آنها ابلاغ نکرده که گندم را با نرخ 800 تومان بفروشند، بنابراین باید بازرگانی دولتی افزایش قیمت خرید گندم به 800 تومان را به کشاورز اعلام و این اطمینان را به آنها بدهد که مابه التفاوت قیمت 720 و 800 تومان به آنها پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دلیل عدم اطمینان کشاورز از پرداخت مابه‌التفاوت، کشاورزان وقتی فردی با نرخ 720 تومان قصد خرید دارد نمی‌فروشند، بیان کرد: حتی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان در تلویزیون محلی استان اعلام کرده که قیمت خرید گندم 720 تومان است و با این مسائل کشاورز با چه اطمینانی اقدام به فروش گندم کند؟ البته اعلام می کنند که نرخ 800 تومان ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این مدت می‌توانستیم با توجه به پیک برداشت خرید بالایی داشت باشیم که با توجه به این مسئله به مشکل برخوردیم، خاطر نشان کرد: به دلیل عدم اقدام به موقع بازرگانی دولتی در این مورد، دلالان از این وضعیت سو‌ءاستفاده می‌کنند. بر این اساس در حال حاضر با نرخ 720 تومان از کشاورز گندم خریداری می‌شود در حالی که افزایش 80 تومان قیمت مصوبه دولت است ولی حرف تا عمل فاصله دارد.
نظرات بینندگان