arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

وزارت بهداشت اعلام کرد: آغاز ترخیص 165 میلیون یورو دارو از گمرک از دوشنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به توافقات صورت پذیرفته با امور گمرکات کشور، از آغاز عملیات مربوط به ترخیص 165 میلیون یورو دارو از گمرک از دو روز گذشته خبر داد.

دکتر مصطفی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره توضیح داد: طی هماهنگی به عمل آمده با مدیرکل گمرک و قول مساعد وی در هفته گذشته، بنا شد با تعهد سازمان غذا و دارو مبنی بر تسویه حساب شرکت‌های وارد کننده دارو و ارسال درخواست‌ها از سوی این سازمان، داروهای مانده در گمرک به تدریج ترخیص شوند.

وی با بیان اینکه از دو روز گذشته اقدامات و پیگیری‌های لازم برای ترخیص داروها از گمرک آغاز شده است، عنوان کرد: تاکنون 188 ثبت سفارش را به گمرک اعلام کردیم و 9 شرکت وارد کننده مشغول انجام امور مربوط به ترخیص کالاهای خود در گمرک هستند.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان 188 ثبت سفارش انجام شده که شامل داروهای متفاوتی از جمله داروهای بیماران خاص نظیر فاکتور 8، فاکتور 9 و مانند آن می‌شود و به حدود 165 میلیون یورو می‌رسد.

به گفته کریمی، ترخیص این داروها با ارز مبادله‌ای صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین درباره دستور شورای عالی امنیت مبنی بر ترخیص 2.5 میلیارد دلار کالای اساسی با ارز مرجع که یک میلیارد دلار آن مربوط به داروست نیز گفت: این بحث مربوط به درنظرگرفتن خط اعتباری برای شرکت‌ها به منظور جبران نقدینگی آنهاست.

نظرات بینندگان