arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

سی.ان.جی گران شد + اطلاعیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت گاز طبیعی (سی.ان.جی) برای مصارف حمل و نقل افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با موافقت رستم قاسمی- وزیر نفت- قیمت سی.ان.جی به ازای هر متر مکعب 10 تومان افزایش یافت و بر این اساس قیمت این سوخت برای مصارف حمل و نقل به 310 تومان رسید.

طبق اطلاعیه بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مدیران مناطق این شرکت از ساعت 12 امشب - 9 مردادماه- افزایش قیمت سی.ان.جی در بخش حمل و نقل اعمال خواهد شد.

اطلاعیه افزایش قیمت سی.ان.جی

در اطلاعیه‌ای مدیر بازگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مدیران مناطق این شرکت آمده است:

نظر به این‌که در راستای اجرای بند 9-3 قانون بودجه سال 1392 کل کشور و براساس نامه شماره ک 85019 مورخ 92.4.30 شرکت ملی گاز ایران و موافقت مقام عالی وزارت مقرر گردیده مبلغ 100 (یکصد) ریال به ازای هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) از مصرف‌کنندگان بخش حمل و نقل دریافت شود. لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با هماهنگی شرکت‌های گاز استانی از ساعت 24 مورخ 92.5.9 از مسیر ورودی کلیه جایگاه‌های تک، دو منظوره عرضه‌کننده CNG شماره‌برداری و نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام شود.

بدیهی است بعد از ساعت مذکور فروش و تحویل CNG به کلیه خودروهای مجاز صرفا با نرخ هر مترمکعب 3100 (سه هزار و یکصد)ریال قابل عرضه بوده و کماکان مسئولین جایگاه‌ها موظفند پس از کسر 400(چهارصد) ریال کارمزد متعلقه نسبت به واریز 2700 (دو هزار و هفتصد) ریال به ازای هر مترمکعب بهای فروش CNG به حساب شرکت ملی گاز اقدام و تسویه حساب کنند.

محمد رضا مظلومی/مدیر بازرگانی

افزایش قیمت سی.ان.جی به نفع دولت در حالیست که روز چهارشنبه با وجود موافقت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای کمیسیون انرژی مجلس، ستاد مدیریت و حمل ونقل سوخت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده مبنی بر افزایش قیمت کارمزد جایگاه‌داران سی.ان.جی این موضوع منتفی و به شورای اقتصاد برای بررسی بیشتر ارسال شد.

بر این اساس مشخص نیست چگونه افزایش قیمت سی.ان.جی آن هم به نفع دولت نیازمند بررسی و تعیین از سوی شورای اقتصاد نیست!

به گزارش ایسنا، شب گذشته نیز جلسه‌ای برای تاخیر در افزایش قیمت سی.ان.جی برگزار شد که در نهایت تصمیم نهایی حاضران جلسه، اجرای دستور وزیر نفت بود.

نظرات بینندگان