arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

درخواست مرسی از اشتون چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تسنیم: یک رسانه عرب زبان از درخواست رئیس جمهوری عزل شده مصر از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام دیدار با وی پرده برداشت.

تلویزیون الحیات گزارش داد: محمد مرسی رئیس جمهوری عزل شده مصر از کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته هایی داشته است.

بر اساس این گزارش، محمد مرسی درخواستی برای آزادی خود مطرح نکرده و فقط خواستار تماس با محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین و آزادی خیرت الشاطر شده است.

کاترین اشتون قصد ارائه کمک های مالی و انسانی به محمد مرسی و گروه اخوان المسلمین از طریق سازمان های جامعه مدنی را داشته اما پس از دیدار با محمد مرسی از تصمیم خود منصرف شده است.

از سوی دیگر عصام العریان معاون رئیس حزب آزادی و عدالت مصر اعلام کرد: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با محمد مرسی با عمرو دراج از رهبران گروه اخوان المسلمین تماس گرفته و خواستار تماس با همسر محمد مرسی برای اطمینان دادن به وی درباره وضع سلامتی اش شده است.

العریان بیان کرد: اشتون هیچ طرح یا ایده ای را مطرح نکرده است و هم اکنون در حال بررسی اوضاع مصر است.

از سوی دیگر علاء الاسوانی از فعالان مصری گفت: تحصن ها در میادین النهضه و رابعه العدویه باید پایان داده شود زیرا تحصن هایی مسلحانه است.

وی افزود: پایان تحصن ها باید در چارچوب قانون و بدون خونریزی باشد.دولت کنونی باید بداند که هر گونه سهل انگاری در این زمینه لطمه های زیادی به مصر وارد می کند.

الاسوانی کشورهای غربی را به توطئه علیه مصر به نفع رژیم صهیونیستی متهم کرد.

وی با اشاره به دیدارهایی که با محمد مرسی می شود آن را غیرقانونی دانست و افزود: مرسی در حبس به سر می برد و اتهاماتی علیه وی وارد است.

نظرات بینندگان