arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

پیام عارف برای روز قدس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت:

محمدرضا عارف - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام - در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس، پیامی منتشر کرد و این روز را نمادی از اراده آزادی‌خواهان جهان برای حمایت از حق و عدالت نامید.

 در این پیام آمده است:

«روز جهانی قدس، نمادی است از اراده آزادی خواهان جهان برای حمایت از حق و عدالت. عهدی است برای بیزاری از ظلم، تجاوز، اشغال، سرکوب و آوارگی. ملت‌های بزرگ و حق‌طلب نمی‌توانند به آنچه که این روزها در سرزمین مقدس فلسطین می‌گذرد، بی‌تفاوت باشند. مقاومت ملت فلسطین محدود به یک ملت، مذهب و یا گرایش خاص نیست. گرچه مبارزان مسلمان و مسلمانان در این مقاومت پیشتاز هستند. همراهی با ملت مظلوم فلسطین مبتنی بر یک حرکت و جریان اسلامی بنیان گذاشته شده است ولی حمایت از این ملت مظلوم هم یک باور انسانی است و هم آزمونی است برای مدعیان حقوق بشر.

ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تعیین روز جهانی قدس به عنوان روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در امتداد رسالت الهی و انسانی است. ملت بزرگ ایران نیز همراه با دیگر مردم آزاداندیش و آزادی‌خواه دنیا با اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، خواهان برقراری خواست و اراده ملت فلسطین بر سرنوشت خویش است. این خواست و اراده متعلق به همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است، چه آنان که در سرزمین فلسطین هستند چه آنان که آواره شده‌اند. فلسطین متعلق به فلسطینیان و تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان، تنها و تنها حق ایشان است.

مردم ایران نیز برای اعلام حمایت از این حق طبیعی و خواست و اراده حق‌طلبانه، با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، با جریان آزادی‌خواه فلسطینیان اعلام همبستگی می‌کنند. آرزویمان این است تا به یاری پروردگار، حق تاریخی یک ملت به صاحبان اصلی آن بازگردد و صلح و آرامش پایدار در این منطقه برقرار شود. ان‌شاءالله»

نظرات بینندگان