arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

12 کشته در سقوط مینی‌بوس در دریاچه سد کارون 3

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک دستگاه مینی‌بوس که کمک بارج در حال عبور عبور از دریاچه سد کارون 3 بود دچار حادثه شد و بخشی از آن در داخل دریاچه افتاد.

به گزارش ایسنا؛ معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان با بیان جزئیات حادثه اظهار کرد که به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی راننده مینی‌بوس این خودرو با تعدادی سرنشین در دریاچه سقوط کرد.

حبیب‌الله جعفری با اشاره به اینکه هنوز آمار سرنشین این مینی‌بوس دقیق نیست، به تجمع اهالی در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه راننده مینی‌بوس مسائل ایمنی را رعایت نکرده و واضح است که ماشین در وضعیت خلاص بوده و با پهلو گرفتن بارج، مینی‌بوس دچار حادثه شده و بخشی از آن در دریاچه افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه راننده مینی‌بوس از ماشین پیاده شده، گفت: با توجه به تجمع اهالی هنوز نمی‌توان موضوع را از نزدیک رصد کرد اما آمار بیان شده بر اساس گزارش‌های بخشدار مرکزی شهرستان دهدز است.

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در ادامه تاکید کرد که در دریاچه سد کارون 3 سه ایستگاه وجود دارد و با توجه به اینکه هنوز راه جایگزین تکمیل نشده، ترابری دریایی فعال است.

جعفری خاطرنشان کرد: مسئول ترابری دریایی پیمانکار سد بوده که پس از تحویل کارون 3 به سازمان آب و برق خوزستان توسط آب نیرو، این سازمان با پیمانکار قبلی قرارداد بسته است که قرارداد با پیمانکار از طریق مناقصه و حضور شرکت‌های واجد شرایط و دارای گواهینامه صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: پیمانکار موارد بیمه و کلیه نکات قراردادی را رعایت کرده است.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات اعلام کرد: 16 نفر در این حادثه دچار سانحه شده‌اند که پس از عملیاتی چند ساعته، تعدادی از آن‌ها نجات یافتند، اما متأسفانه 12 نفر جان خود را از دست دادند.
نظرات بینندگان