arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

نرخ مکالمه موبایل پس از یکسان سازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شرکت مخابرات ایران طرح همکدی تلفن ثابت و یکسان سازی تعرفه تلفن همراه را از 15 مرداد ماه جاری در سراسر کشور اجرا می کند.

به گزارش مهر، براساس مصوبه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در اجرای مصوبه دولت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح همکدی تلفن ثابت و یکسان سازی تلفن همراه از 15 مردادماه جاری در سراسر کشور اجرا می شود.

طرح همکدسازی تلفن ثابت طی یک برنامه زمان بندی از 15مردادماه آغاز و به تدریج در همه کشور اجرا و تعرفه های آن بر اساس مصوبات قانونی اعمال خواهد شد.

براساس این طرح تمامی کدهای بین شهری درون استانی حذف و تعرفه های شهری از مشترکان دریافت می شود.

همچنین طرح یکسان سازی تلفن همراه بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با توجه به آماده شدن امکانات مالی و فنی در شرکت ارتباطات سیار ایران به طور همزمان از 15 مرداد در سراسر کشور اجرا می شود.

با یکسان سازی نرخ مکالمات موبایل، براساس مصوبه دولت، شرکت مخابرات ایران بابت هر دقیقه مکالمه با سیم کارتهای دائمی عددی بین 515 ریال تا 618 ریال و بدون احتساب هزینه جابجایی از مشترکان دریافت کند و براین مبنا نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تغییر پیدا کرده و بدون جابجایی محاسبه می شود.

پیش از این یکسان سازی کدهای استانی در استانهای تهران، البرز و قم به اجرا درآمد اما شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم تامین هزینه های این طرح از سوی دولت، آن را متوقف اعلام کرد.

شرکت مخابرات ایران اعلام کرده که جدول تعرفه های جدید مخابراتی به زودی اطلاع رسانی می شود.

نظرات بینندگان