arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

ارتش آمریکا نیروهای زمینی خود را کاهش می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون قصد دارد برای مقابله با کاهش بودجه، نیروی زمینی این کشور را پانزده درصد دیگر کاهش دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد پنتاگون شمار کارکنان نیروی زمینی را از 535 هزار نفر کنونی به 420 هزار تا 450 هزار نفر کاهش می دهد.

وزیر دفاع آمریکا با تصریح بر این که هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است، خاطر نشان کرد در مواجهه با چشم انداز پانصد میلیاردی کاهش بودجه خودکار در مدت شش سال، پنتاگون در چهار ماه اخیر در راهبرد خود تجدید نظر کرده است که از آن جمله  می توان به گزینه ای اشاره کرد که نشان می دهد ما همچنان می توانیم ماموریت های اولویت دار راهبرد دفاعی خود را با کاهش نیروی زمینی به 420 هزار تا 450 هزار انجام دهیم.

وی افزود بررسی ها نشان می دهد که ما می توانیم به نحوی راهبردی اندازه نیروهای زمینی و هوایی تاکتیکی خود را به کم تر از آنچه پیش از این برنامه ریزی شده است، کاهش دهیم.

بعد از یک دهه که در جریان آن بودجه پنتاگون به علت جنگ عراق و افغانستان به دو برابر افزایش یافته بود، این وزارتخانه پیش تر پیش بینی کرده بود تا سال 2017 شمار نظامیان فعال خود را به 490 هزار نفر و کاکنان نیروی دریایی را نیز از 201 هزار نفر به 182 هزار نفر کاهش دهد.

اما به دلیل فقدان دستیابی به توافق در کنگره برای کاهش کسری بودجه، ارتش آمریکا به موازات پیش بینی های قبلی برای نخستین بار طی امسال با کاهش بودجه خودکار 37 میلیارد دلاری مواجه شده است.   

هیگل در کنفرانسی مطبوعاتی با ارائه نتایج مطالعه ای راهبردی اعلام کرد این گزینه همچنین پیش بینی کرده است نیروی ذخیره از 550 هزار نفر به 490 هزار کاهش یابد و همچنین با حذف هواپیماهای تاکتیکی تا پنج اسکادران، با کم ترین خطر، ناوگان هواپیماهای حمل و نقل سی 130 را کوچک کند.

هیگل اعلام کرد با اینکار 150 میلیارد دلار صرفه جویی امکان پذیر خواهد شد. 
نظرات بینندگان