arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس: 60 میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی بلوکه شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بیش از 60 میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی بلوکه و دسترسی به آن ها وجود ندارد و این امر به تنهایی می تواند باعث بروز مشکلات مالی عدیده ای برای دولت و مردم باشد.

کاظم جلالی ضمن ترسیم مشکلات متعدد دولت فعلی و آن چه پیش روی دولت آینده است، افزود: از بودجه 142 هزار میلیارد تومانی سال 91 تنها 94 هزار و نیم میلیارد تومان محقق شد و این یعنی چیزی نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان کسری بودجه که دولت و ملت در این سال با آن دست و پنجه نرم کردند.

کسب 117 هزار میلیارد تومان تنها پاسخگوی هزینه های جاری

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نشستی که با رئیس جمهور منتخب داشته در گفتگو با مهر خاطرنشان کرد: در این گفتگو به سرمایه بلوکه شده ایران در بانک های خارجی هم اشاره شد و پیشنهاد شد فضایی فراهم شود تا این پول ها به کشور بازگشت داده شود چرا که بسیاری از پروژه های عقب مانده کشور مجددا راه اندازی شده، جریان می یابند و این رکود جبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی پروژه ها دچار توقف جدی هستند از جمله بدهکاری به پیمانکاران دولت و اگر دولت جدید بتواند 117 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند فقط هزینه های جاری کشور را پاسخ خواهد داد.

مشکلات مالی و سوء مدیریت عامل رکود فعلی اقتصاد کشور

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مشکلات مالی و سوء مدیریت عامل رکود فعلی اقتصاد کشور است، اذعان کرد: در این شب های پرفضیلت ماه مبارک رمضان گامی فراتر نهاده پیروزی مسلمانان جهان به ویژه سوریه و مصر، موفقیت دولت آینده و برطرف شدن مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نیز در کنار تمام حوائج مادی و معنوی از خداوند منان بخواهیم.

جلالی در خاتمه ضمن بیان این مطلب که دو سال از شهرستان شدن میامی می گذرد اما تا کنون پیشرفت خاص و چشمگیری در این شهرستان صورت نگرفته خواستار نگاه ویژه مسئولان برای رفع محرومیت های این شهرستان شد.

نظرات بینندگان