arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
اکونومیست:

جهان بزودی خواهد فهمید که روحانی یک سیاستمدار است نه یک گرگ یا میش

اگر روحانی در خصوص سخنانش جدیت داشته باشد، ممکن است توافقی بین دو کشور بدست آید.تحریم های غرب باعث مشکلات اقتصادی دشواری برای ایران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اکونومیست نوشت: مذاکره با ایران می تواند پوئن ارزشمندی نصیب رئیس جمهور آمریکا کند. البته اوباما عاجزانه به دنبال اجتناب از درگیری نظامی با تهران است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ اگر روحانی در خصوص سخنانش جدیت داشته باشد، ممکن است توافقی بین دو کشور بدست آید.تحریم های غرب باعث مشکلات اقتصادی دشواری برای ایران شده است.

روحانی که با محبوبیت وسیع و غیرعادی در داخل کشور مواجه است، می تواند کشورش را همراه با خود در راه دستیابی به توافق داشته باشد.

روابط بهتر می تواند برای دو کشور ایران و آمریکا سودمند باشد. این درحالیست که تهران و واشنگتن از ارتباط کمتری با یکدیگر نسبت به ابرقدرت ها در جنگ سرد برخوردارند.

همین مسئله باعث تشدید وخامت یک روابط نه چندان خوب می شود، چراکه افراطیان دو کشور از بی اعتمادی دو طرف سو استفاده می کنند.

با این حال بازگشایی سفارتخانه در دو کشور زودهنگام است اما تهران و واشنگتن می توانند گفتگوها را آغاز کنند و جهان به زودی خواهد فهمید که روحانی یک سیاستمدار است نه یک گرگ یا میش.

نظرات بینندگان