arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

کدام متقاضیان مشمول افزایش وام مسکن مهر می‌شوند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: افزایش پنج میلیون تومانی وام مسکن مهر از 25 به 30 میلیون تومان برای پروژه‌های آماده و نزدیک به تحویل است.

مقداد همتی گفت: آن دسته از متقاضیان مسکن مهری که در پرداخت آورده اولیه با مشکل مواجه هستند مشکل داشتند مشمول افزایش وام 25 به 30 میلیون تومانی مسکن مهر می‌شوند. همچنین برای برخی پروژه‌های ویژه این افزایش وام اعمال می‌شود.

همتی درباره‌ اجرای این مصوبه اظهار کرد: در حال حاضر این مصوبه توسط هیات وزیران ابلاغ شده که امیدواریم تا یک هفته آینده به مرحله‌ اجرا برسد.

وی تاکید کرد: متقاضیان نگران زمان دریافت مبلغ افزایش یافته وام مسکن مهر نباشند چرا که به زودی چگونگی پیگیری دریافت این وام به مشمولان اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه با موافقت هیات وزیران و در راستای حمایت بیشتر دولت از دهک‌های پایین جامعه، سقف تسهیلات مسکن مهر تا سقف 30 میلیون تومان افزایش یافت.

وزیران عضو کارگروه مسکن به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کردند که بانک‌های عامل مسکن، ملی ایران، ملت، صادرات ایران، تجارت و رفاه کارگران موظفند حسب اعلام وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر تا سقف 30 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی اقدام کنند.

مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی این تسهیلات 20 سال تعیین شده است.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی مجاز است حساب‌های بانکی خود و شرکت‌ها و سازمان‌های تابع را به بانک مسکن منتقل کند. همچنین بر اساس این مصوبه در صورتی که خریدار در پروژه‌های مسکن مهر احداثی در اراضی دولتی، واجد شرایط مسکن مهر نباشد، فروشنده باید در هر انتقال 10 درصد بدهی بانک را تسویه کند و قرارداد اجاره عرصه جدید به میزان پنج برابر مبلغ قرارداد اجاره در سال با خریدار جدید منعقد و این مبلغ در هر سال پنج درصد افزایش می‌یابد.

نظرات بینندگان