arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

کمیته پزشکی چگونه نظر کی‌روش را برآورده می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: برای مراقبت از بازیکنان تیم ملی فوتبال برنامه‌هایی داریم که هم شأن باشگاه‌ها حفظ شود و هم تیم ملی سود ببرد.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه بهتر است ملی‌پوشان فوتبال زیر نظر کمیته پزشکی فدراسیون باشند نه کادر پزشکی تیم‌های خود اظهار کرد: آنچه در پس صحبت‌های سرمربی تیم ملی است و اصل موضوع، این است که کی‌روش دغدغه سلامتی ملی‌پوشان را دارد تا فرصت‌های تیم ملی به خاطر مصدومیت‌ها و مواردی که قابل پیش‌بینی هستند از بین نرود.

وی ادامه داد: از آنجایی که برای کمیته پزشکی، این مسئله اهمیت زیادی داشت از مدت‌ها قبل موضوع آموزش کادر پزشکی باشگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم. اکنون تمام همکارانی که در تیم‌های باشگاهی حضور دارند، پزشکان و فیزیوتراپ‌هایی هستند که گواهی لازم را از کمیته پزشکی دریافت کرده‌اند و کاملا نسبت به وظایف حرفه‌ای خود آگاهند.

هاشمیان همچنین گفت: از سال گذشته که مورد مشابهی رخ داده بود و مسئله حفظ سلامت ملی‌پوشان مطرح شده بود، در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام کردیم که در کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، کمیسیون پزشکی تشکیل شده تا به بازیکنان مصدوم تیم‌ها کمک کند. فکر می‌کنم این ادبیات درست‌تر است که ما در کنار کادر پزشکی تیم‌های باشگاهی، بیشتر مراقب ملی‌پوشان خواهیم بود و آن‌ها هم از کمک‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانیم کاری را انجام دهیم که هم برای تیم ملی خوب است و هم باشگاه‌ها از آن سود می‌برند.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: به عنوان یک پزشک و رییس کمیته پزشکی معتقدم که تک تک بازیکنان فوتبال برای ما سرمایه‌های بزرگی هستند بنابراین برای مراقبت از همه آن‌ها برنامه داریم. فعالیت‌های کمیته به قدری گسترده‌ شده که سلامت همه بازیکنان را تضمین می‌کند. این اقدامات در کنار اقدامات باشگاه‌ها کمک می‌کند که همه بازیکنان سلامت باشند. هرچند طبیعی است که حساسیت روی ملی‌پوشان بیشتر باشد.

وی افزود: در ابتدای فصل اصرار داشتیم که بازیکنان و باشگاه‌ها در معاینات پیش از فصل شرکت کنند بنابراین اکنون ملی‌پوشان ما دارای شناسنامه پزشکی کاملی هستند که با کمک مدیران باشگاه‌ها و کادر پزشکی آن‌ها صورت گرفته است. این مسئله نشان دهنده عزم حرفه‌ای متولیان باشگاه‌ها برای حفظ سلامت همه بازیکنان است. ممکن است در طول فصل اتفاق یا حادثه‌ای رخ دهد که در فوتبال طبیعی است. کمیته پزشکی به استناد اطلاعات بازیکنان، برای آن‌ها که نیازمند پیشگیری هستند، مطالبی را تجویز کرده است که بر اساس آن از بازیکنان مراقبت شود.

وی همچنین درخصوص دلخوری چند تن از پزشکان باشگاهی مانند دکتر نوروزی از نوع صحبت‌های کی‌روش گفت: این جا درباره بحث فنی صحبت‌های کی‌روش صحبت کردم اما اگر من هم باشم احساس می‌کنم که کی‌روش می‌توانست بهتر صحبت کند. او باید بداند که مخاطبانش مدیران باشگاه‌ها و مقامات سازمان لیگ هستند که با تجربه و محترم هستند. همین طور بازیکنان شخصیت بالایی دارند. صحبت کردن درباره آن‌ها نیازمند رعایت قواعد حرفه‌ای و اخلاقی است. چه کی‌روش و چه هر کس دیگر وقت صحبت کردن باید بداند که رعایت احترام مخاطب بر همه واجب است.

هاشمیان در پایان گفت: از نظر من نه کی‌روش و نه هیچ فرد دیگری اجازه ندارد در صحبت‌هایش از واژه‌هایی استفاده کند که شآن و شخصیت مقامات ورزش ایران را در هر رده‌ای که هستند زیر سوال ببرد.

نظرات بینندگان