arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

نصرالله: یک پنجم هزینه‌‌های اعراب علیه ایران برای آزادی فلسطین کافی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی امروز خود از کینه ورزی برخی کشورهای عربی علیه شیعیان به ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: باید از جمهوری اسلامی ایران و سوریه به عنوان دو حامی اصلی ملت فلسطین قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی امروز خود از کینه ورزی برخی کشورهای عربی علیه شیعیان  به ویژه جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: اگر آنها یک پنجم هزینه ها علیه ایران را برای فلسطین هزینه می کردند، این کشور تاکنون از بند اشغال صهیونیستها آزاد شده بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: در روز قدس از همه ملتها و دولتهای منطقه از سوریه تا سومالی می خواهیم که خونریزیها را از راهکار سیاسی متوقف کنند. در لبنان نیز از همه می خواهیم از اختلافات پرهیز کنند. اختلافات در لبنان به حد ویران کننده ای رسیده است.

وی افزود: مقاومت همچنان هوشیار است و برای حمایت از ملت آمادگی دارد. ما برای مقابله با اطماع رژیم صهیونیستی آمادگی کامل داریم.

سید حسن نصرالله افزود: هیچ کس  حق چشم پوشی از یک وجب از خاک فلسطین را ندارد.

وی افزود: خاورمیانه هم اکنون با خطرناک ترین طرح مواجه است اما ملتهای ما می توانند آن را شکست دهند. هر طرفی در جهان اسلام که از گروههای تکفیری حمایت کند، مسئولیت ویرانی و خونریزیهای رخ داده را باید قبول کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه این سخنرانی با اشاره به عبارت "من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق" تاکید کرد: باید در این روز از جمهوری اسلامی ایران و سوریه به عنوان دو حامی اصلی مسئله فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: متاسفانه برخی کشورها می خواهند از ایران به جای اسرائیل دشمن بسازند. باید بر این نکته تاکید کرد که اگر اعراب یک پنجم هزینه ها علیه ایران را برای فلسطین هزینه می کردند، هم اکنون این کشور از بند اشغالگران آزاد شده بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: کمترین مطالبه ما عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است و اولویت باید در این زمینه مقاومت و مبارزه با دشمن صهیونیستی باشد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: در این روز ما شیعیان علی ابن ابی طالب (ع) بار دیگر تکرار می کنیم که از فلسطین و ملت فلسطین و مقدسات آنها دست نمی کشیم، حتی اگر ما را به شهدات برسانید ما دست از این آرمان خود نخواهیم کشید.

خاطرنشان می شود رسانه های صهیونیستی از جمله کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی و یدیعوت آحارونوت با اشاره به حضور کم سابقه سید حسن نصرالله در جمع مردم بیروت، اعلام کردند: حضور نصرالله برای نشان دادن اهمیت روز جهانی قدس بوده است.
نظرات بینندگان