arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

شاه‌کلید آپارتمان‌های پایتخت در دست الهام!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زنی که با ظاهری آراسته و یک دستگاه سواری پژو پارس اقدام به سرقت از منازل جنوب تهران کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، وقوع یک فقره دستگیری در یک مجتمع مسکونی در منطقه خزانه در ساعت 21:30 روز بیست و ششم تیرماه امسال به کلانتری 160 خزانه اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که صاحبخانه در ساعت 21 به همراه همسرش از منزل خارج و در زمان بازگشت متوجه حضور یک زن غریبه در خانه شده که اقدام به سرقت وجوه نقد کرده و قصد متواری‌شدن از محل را داشته که با همکاری سایر اهالی مجتمع، دستگیرشد.

مأموران در بررسی‌ها علاوه بر وجوه نقد مسروقه متعلق به صاحبخانه، یک دسته‌کلید شامل ده‌ها کلید، از متهمه به نام «الهام- ر» 35 ساله و همچنین یک دستگاه خودرو پارس سفیدرنگ متعلق به وی، در خارج از مجتمع مسکونی محل سرقت کشف کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت که پس از آن شاکی پرونده با حضور در پایگاه هفتم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه همسرم، ساعت 21 برای خرید از خانه خارج و بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه به منزل بازگشتیم که هنگام ورود به خانه متوجه شدیم که یک خانم غریبه وارد منزل شده، بعد از کمی داد و فریاد و به کمک همسایه‌ها توانستیم مانع از فرار وی شده و او را به کلانتری تحویل دادیم.

«الهام- ر» که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت علاوه بر اعتراف به آخرین سرقت خود، به ده‌ها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان‌داشت: بدون برنامه، زنگ در منازل را زده و وقتی فردی جوابگو نمی‌شد به وسیله کلیدهایی که در اختیار داشتم در منازل را باز می‌کردم و در روز دستگیری هم زمانی که در اتاق خواب در حال جستجو برای پیداکردن طلا و پول بودم، ناگهان صاحبخانه وارد اتاق شد و در حالی که قصد فرار داشتم توسط وی و سایر اهالی مجتمع دستگیر شدم.

متهمه درباره محل و زمان سرقت‌های خود نیز به کارآگاهان گفت: اغلب سرقت‌های خود را بعدازظهرها و در بیشتر در مناطق شهرری و علی‌آباد انجام داده‌ام.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از محل‌های سرقت، کارآگاهان به تحقیق از سایر مالباختگان پرداخته و این در حالی بود که برخی از مالباختگان تا زمان مراجعه کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی هیچ‌گونه اطلاعی از سرقت منازل خود نداشتند.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: فکر نمی‌کردم که سرقتی انجام شده باشد و تصور می‌کردم که طلاهایم شامل زنجیر و پلاک طلا و حلقه ازدواج و همچنین گوشواره و دستبندم گم شده است.

مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به مدت یک هفته در مسافرت بودیم. شوهرم در زمان خروج از خانه، در را یک قفل بیشتر نزده بود و زمانی که به منزل بازگشتیم متوجه سرقت مبلغ چهار میلیون و 700 هزار تومان وجه‌نقد به همراه یک صندوقچه چوبی حاوی طلا و نقره و همچنین سه کیسه برنج شدیم.

مالباخته دیگری نیز در اظهاراتش عنوان داشت: مدت دو هفته به همراه تمامی اعضای خانواده در مسافرت بودیم و زمانی متوجه سرقت شدم که مأموران آگاهی به در منزل مراجعه کردند و آن زمان بود که با بررسی دقیق اموال باارزش داخل خانه متوجه سرقت هشت عدد کارت هدیه بانک با مبالغ مختلف، چندین عدد سکه طلا، یک رشته زنجیرطلا و حدود 600 هزار تومان وجه‌نقد (جمعا به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان) شدم.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رییس پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ با اشاره به اعتیاد شدید متهمه به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و سابقه دستگیری در پایگاه دوم پلیس‌آگاهی به اتهام مشابه در شانزدهم مهرماه پارسال گفت: در تحقیقات بعمل آمده از محل سرقت مشخص شد که تعدادی از اهالی ساکن در مجتمع‌های محل سرقت، متهمه را در زمان تردد در مجتمع مشاهده کرده‌اند اما با توجه به ظاهر آراسته و تردد وی با خودرو پژو پارس سفیدرنگ مدل سال، به هیچ عنوان تصور نمی‌کردند که این خانم می‌تواند یک سارق حرفه‌ای باشد. ضمن آن که ورود متهمه به داخل منازل نیز بدون هرگونه تخریب یا ایجاد سر و صدا صورت گرفته که این موضوع نیز باعث شده تا برخی از مالباختگان تا زمان حضور کارآگاهان، هیچ اطلاعی از سرقت اموال خود نداشته باشند.

داوود فرد افزود: در حال حاضر قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمه برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر محل‌های سرقت در اختیار پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

نظرات بینندگان