arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

علی مطهری:باید رابطه منطقی با دنیا ایجاد کرد، تا کم‌کم تحریم‌ها کاهش پیدا کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که تا زمانی که روابط خارجی خود را با دنیا بهبود نبخشیم علامتی مبنی بر کم شدن و شکستن تحریم‌ها نخواهیم دید.

به گزارش ایسنا، علی مطهری با بیان اینکه مردم مشکلات کشور را به خوبی درک می‌کنند، گفت: مردم ما به خوبی مشکلات کشور را به خصوص در حوزه اقتصادی درک می‌کنند ولی به هر حال بازگشت کشور به حالت عادی با توجه به تحریم‌ها شاید احتیاج به زمانی بالغ بر دو سال داشته باشد.

وی افزود: تحریم‌ها به آسانی شکسته نمی‌شود، تا زمانی که روابط خارجی خود را با دنیا بهبود نبخشیم علامتی مبنی بر کم شدن و شکستن تحریم‌ها نخواهیم دید. بنابراین اول باید رابطه منطقی و دوستانه با دنیا ایجاد کرد تا بعد کم‌کم تحریم‌ها کاهش پیدا کند.

نماینده مردم تهران همچنین مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را جزء تصمیمات قبلی این کشور خواند و توضیح داد: این موضوع از جمله مواردی است که روال خود را در آمریکا طی کرده است و امروز به کنگره آمریکا رسیده است.

مطهری خاطر نشان کرد: طبیعتا اتخاذ سیاست‌ها در آینده در موضع‌گیری‌ها نیز تاثیر خواهد داشت و ما امیدواریم که با اتخاذ سیاست‌های درست تحریم‌ها کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه در آستانه روی کار آمدن دولت روحانی باید به آنها برای عمل به شعارهایشان فرصت داد، گفت: از آنجا اکثریت مردم به آقای روحانی رای دادند طبیعتا همکاری خوبی با ایشان خواهند داشت ما امیدواریم که ایشان به شعارهایشان پایبند بوده و آنها را عملیاتی کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نخبگان و توده مردم با درک شرایط کشور با دولت روحانی همکاری داشته باشند.

نظرات بینندگان