arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

البرادعی: ممکن است مرسی تبرئه شود/اخوان نباید از صحنه سیاسی مصر حذف شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین‌الملل با تأکید بر لزوم حضور اخوان در صحنه سیاسی کشور ابراز امیدواری کرد که در صورتی که اتهامات مرسی جدی نباشد، وی تبرئه شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «محمد البرادعی» معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل خواستار توقف خشونت و حضور اخوان المسلمین و گروه‌های حامی مرسی در جریان گفتمان ملی شد.

البرادعی در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن پست»، تأکید کرد که آنچه باید پیش از هرچیزی به آن بپردازیم تلاش برای توقف خشونت در کشور است و بعد از آن باید مسیر گفتمان را باز کنیم و به اخوان المسلمین بفهمانیم که مرسی اشتباه کرده اما این به این معنی نیست که اخوان باید از صحنه سیاسی کشور خارج شوند.

وی افزود: اخوان باید کمک کنند و باید احساس امنیت کنند و ما آماده‌ایم که برای آنها فضایی را ایجاد کنیم که در آن احساس امنیت کنند و احساس کنند که کنار گذاشته نشده‌اند.

وی تأکید کرد که مردم نسبت به موضع او در قبال اخوان ابراز ناراحتی کرده‌اند و معتقدند که نباید با آنها مذاکره کرد.

با وجود اینکه تا کنون ده‌ها حامی مرسی از اعضای اخوان المسلمین بازداشت شده‌اند، البرادعی تأکید کرد می‌توان برای برخی از آنها که در جرائمی دست نداشته‌اند مصونیت قائل شد.

وی همچنین با اشاره به گزارش های منتشر شده درباره احتمال نامزدی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزیر دفاع اهمیت راهکار سیاسی برای بحران فعلی مصر را درک می‌کند و بدون شک با توجه به مسئولیت او در قبال امنیت کشور او قصد شرکت در انتخابات را ندارد.

البرادعی همچنین تأکید کرد که اعتراضات اخوان المسلمین باید از طریق گفت‌وگو و تلاش برای ایجاد دولت به پایان برسد و افزود: نمی‌خواهم شاهد ریخته شدن خون‌های بیشتری باشم و ما همه تلاش خود را خواهیم کرد که با اخوان ارتباط برقرار کنیم تا احساس نکنند که حذف شده‌اند و احساس  امنیت داشته باشند.

معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل تأکید کرد که امیدوار است در صورتی که اتهامات مرسی جدی نباشد وی تبرئه شود.

نظرات بینندگان