arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۲

وانت جديد ايران خودرو در راه توليد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق برنامه ريزي صورت گرفته، با آغاز توليد انبوه وانت جديد پي.يو .وان، اين خودرو در سال آينده روانه بازار مي شود.

به گزارش ايكوپرس، مهندس ميرجواد سليماني قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: اين وانت بر روي پلاتفرم 405 و با هدف نوآوري و تامين نياز بازار طراحي و توليد شده است.

وي برخورداري از موتور او. اچ. وي.جي. 2،استاندارد يورو 4 و نصب مخازن گاز در كف را از جمله ويژگي هاي اين وانت عنوان كرد و افزود: اين ويژگي موجب مي شود فضاي بزرگ‌تري براي بار اختصاص يابد. سليماني اظهار داشت: دو مخزن 35 ليتري گاز در اين خودرو نصب شده كه از طريق دريچه اي از كف اتاق بار در دسترس راننده است.

قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو رفع كاستي هاي وانت باردو را از جمله اولويت هاي ايران خودرو در عرضه وانت جديد عنوان كرد و گفت:‌اين محصول، در بخش كابين بار بزرگ‌تر بوده و داراي امكانات داخلي مانند ايربگ، كولر و سيستم هاي جديد مانند اي. بي. اس. است. وي ادامه داد: براي تامين استاندارد يورو 4  نيز تغييرات سخت افزاري و نرم افزاري بر روي اي. ام. اس. و كاتاليست خودرو ايجاد شده است.

سليماني طراحي وانت در ايران را امري كاملا جديد و اختلاف فني و تكنيكي از لحاظ طراحي محصول بين وانت پي. يو. وان. با وانت باردو را  عمده دانست و گفت: اين محصول در دو نوع بنزيني و پايه گاز سوز با گنجايش بار 700 و 600  كيلوگرم توليد مي شود. چرخ هاي اين وانت نيز براساس گنجايش بار طراحي شده و با چرخ سواري متفاوت است.

قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو اظهار داشت: بيش‌ترين تغييرات اين محصول نسبت به خودروي پايه در حوزه قطعات پرسي بدنه است كه به صورت كامل توسط سازندگان داخلي انجام شده است. وي افزود: اتاق بار اين وانت با پيچ به شاسي وصل شده كه با توجه به نياز مشتري قابل تغيير است. 

وي افزود: قالب‌هاي بدنه توسط شركت‌هاي قالب‌هاي صنعتي و قالب‌هاي پيشرفته ايران خودرو  و جيگ‌ها توسط تام ايران خودرو طراحي شده و در دست ساخت است كه بر اساس برنامه زمان‌بندي تا آبان ماه امسال 70 درصد اين پروژه به اتمام خواهد رسيد. همچنين برخي از قطعات مانند كف اتاق بار و رکاب نيز در مرحله ريخته‌گري قراردارند.

سليماني از تجهيز خط مونتاژ سايت ايران خودرو تبريز براي توليد وانت پي.يو.وان خبر داد و گفت: قطعات  اصلي بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آميزي در سالن رنگ شماره يك، براي مونتاژ نهايي به ايران خودرو تبريز ارسال خواهد شد.

وي افزود: به منظور كاهش هزينه‌های توليد، ازمجموعه‌های قطعات بدنه توليد شده در ساير خطوط مانند بدنه سازی دو و چهار و همچنين شركت همگام نيز استفاده خواهد شد.

شايان ذكر است، تاكنون يک نمونه وانت پي يو وان ساخته شده و آزمون هاي مهندسي بر روي عملكرد سيستم هاي مختلف آن درحال انجام است.
نظرات بینندگان