arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

محمدجواد لاریجانی: روحانی از کمک فکری قدیمی‌ها استفاده کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
دبیر ستاد حقوق‌بشر با تاکید بر اینکه روحانی باید نسل پرانرژی امروزی را به کار گیرد و از مشورت و کمک فکری قدیمی‌ها استفاده کند، گفت: نسل جوان کار رئیس‌جمهور را آسان خواهند کرد.

محمدجواد لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت توجه رسانه‌های دوست و دشمن بر روند انتقال قدرت در ایران چیست؟ اظهار کرد: حماسه سیاسی 24 خرداد میوه شیرین خود را به بهترین نحو ممکن به ثمر رساند.

لاریجانی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور فرهیخته، باسابقه و پرورش‌یافته در مکتب اهل بیت(ع) است، افزود: تنفیذ، مهر تشریفاتی نیست بلکه حکایت از مساله مهمی دارد و آن این است که مساله مشروعیت سیطره در نظام ما یک پایه تئوریک قوی دارد. وی با اشاره به اینکه جمهوریت یک تکنیک است ادامه داد: در سکولاریسم لیبرال پایش دموکراسی یک متد است.

 وی با اشاره به تجربه جدید کشور در عرصه انتخابات افزود: ما در مقابل جهان‌گشایی غربی و الگوی سکولار آنها، الگویی که دموکراسی را در درون عقلانیت بزرگ اسلامی قرار داده است معرفی کرده‌ایم. وی با بیان اینکه در انتخابات سال 92 یکی از بهترین و زیبا‌ترین مظاهر دموکراسی را تجربه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری دموکراسی حقیقی را نه‌تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز نشان داد.

وی با اشاره به ویژگی‌های انتخابات جاری همچون نظم و شرکت وسیع مردم در صحنه و نقش رسانه ملی اضافه کرد: این انتخابات برای اولین‌بار در دنیا نشان داد که نامزدهای انتخابات نیازی به پول برای تبلیغ ندارند، زیرا نظام به‌اندازه کافی برای کسانی که نامزد قانونی انتخابات هستند، وقت می‌گذارد.

 لاریجانی با اشاره به اینکه نقش صداوسیما در برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار شکوهمند است، خاطرنشان کرد: در جهان لیبرالیستی اگر نامزدی پول نداشته باشد، نمی‌تواند به‌طور مساوی با دیگران رقابت کند، زیرا رسانه‌ها در اختیار سرمایه‌داران هستند.
نظرات بینندگان