arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

ترکيه هنوز هم حامي النصره است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر حزب اتحاد دموکراتيک که هم اينک به عنوان رهبر مهم ترين حزب کردهاي سوريه شناخته مي شود، پس از آن که در استانبول با مقاماتي از سرويس اطلاعاتي ميت و وزارت خارجه ترکيه ديدار کرد، گفت: «در همان روزهايي که من در استانبول بودم، گروهي از فرماندهان النصره و ارتش آزاد سوريه در يکي از هتل هاي گازي عنتاب جمع شده و براي حمله به کردها برنامه ريزي کردند و دولت ترکيه نبايد از تحليل چنين اقدامات مشکوکي صرف نظر کند.»

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه طرف، صالح مسلم درباره حمايت بخش هايي از حکومت ترکيه از نيروهاي وابسته به القاعده ادامه داد: « من نمي خواهم بگويم که حکومت ترکيه مستقيم به النصره سلاح مي دهد. ممکن است که چنين اقداماتي کار بخش هايي از حکومت ترکيه باشد که از آن ها به نام دولت عميق و دولت در سايه ياد مي کنند.» جبهه النصره مجموعه اي از نيروهاي القاعده است که از کشورهاي مختلف به بهانه جهاد به سوريه آمده اند. اين گروه با ايمن الظواهري، سرکرده القاعده بيعت کرده است. همزمان رهبر حزب صلح و دموکراسي ترکيه هم ضمن متهم کردن دولت اردوغان به حمايت از القاعده، خواستار گشودن مرز ترکيه و مناطق شمال سوريه شد.

صلاح الدين دميرتاش گفت:« ترکيه به مدت چندين ماه و به اميد سرنگون کردن رژيم بشار اسد مرزهاي خود را براي نيروهاي افراطي القاعده و جبهه النصره رها کرد و به آنان اجازه داد که آزادانه به سوريه رفت وآمد کنند. بنابراين دولت اردوغان نمي تواند منکر اين حمايت ها شود و بايد بپذيرد که در اين زمينه مرتکب خطاي بزرگي شده است.»

نظرات بینندگان