arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

مبارک: مرگ در زندان را بر عفو ترجیح می دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیکتاتور سابق مصر ضمن اعلام مخالفت با درخواست ها برای عفو خود و پسرانش، تاکید کرد: مردن در زندان برایم شرافتمندانه تر از آزادی است که با عفو به دست آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه المصری الیوم، صفحه "متاسفم رئیس"، یکی از صفحات مصری موجود در پایگاه اجتماعی فیس بوک، اخیرا نامه ای را از حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر منتشر کرد که در آن، مبارک اعلام کرده با درخواست ها و تلاش های میانجی گرانه برای عفو خود مخالف است.

در این نامه که در زندان طره نوشته شده، مبارک اعلام کرده درخواست ها و تلاش های برخی گروه ها برای عفو خود و پسرانش علاء و جمال مبارک، از زندان یا آزادی به خاطر اوضاع نامطلوب جسمانی را نمی پذیرد.

مبارک همچنین تاکید کرد، حتی اگر این میانجی گری توسط کمیته های حقوق بشر مصر صورت گیرد، حاضر به قبول آن نیست.

در ادامه نامه مذکور دیکتاتور مصر خاطر نشان کرده است: همانطور که در جریان انقلاب 25 ژانویه، با دخالت های خارجی و میانجی گری آمریکا میان وی و ملت مصر مخالف بود، حالا هم حاضر نیست میانجی گری میان خود با دستگاه قضایی مصر را بپذیرد.

مبارک در این نامه به صراحت اعلام کرده تا آخرین لحظات زندگی در جنگی که میان دستگاه قضایی مصر با وی و پسرانش آغاز شده، ایستادگی می کند و حتی اگر این امر در نهایت به مرگ وی و پسرانش در زندان بینجامد، باز هم اطمینان کامل دارد که آن ها بی گناهند و منتظر حکم تاریخ خواهند ماند.

دیکتاتور سابق مصر خاطرنشان کرد: هرگز به کمتر از حکم تاریخ، دستگاه قضایی و قانون راضی نمی شوم، چراکه در قاموس نظامی من کلمه "عفو یا بخشش به خاطر وضعیت جسمی" معنایی ندارد.

مبارک ادامه داد: این که در داخل زندان و پشت میله های آهنی بمیرم، برایم شرافتمندانه تر از زندگی است که بیرون از زندان و به خاطر عفو باشد.

بنا به نوشته روزنامه المصری الیوم، پس از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر و بازداشت وی در مکانی نامعلوم، و نیز میانجی گری های غرب برای آزادی مرسی، برخی کمیته های فعال در عرصه حقوق بشر تلاش کردند به حسنی مبارک برای خروج از زندان طره به خاطر اوضاع نامطلوب جسمانی کمک کنند تا بقیه دوره معالجاتش را در بیمارستان نظامی مصر سپری کند.

حسنی مبارک در جریان انقلاب مردمی 25 ژانویه، از قدرت برکنار شد. پرونده وی همچنان به اتهام دست داشتن در کشتار تظاهرکنندگان مصری در حال بررسی است.

نظرات بینندگان