arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

دیدار هاشمی و رئیس سنای الجزایر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار رئيس مجلس امت (سنا) الجزاير، با اشاره به ظرفيت‌هاي جهان اسلام براي همكاري در همه ابعاد سياسي و اقتصادي، گفت: تحولات سالهاي اخير در بعضي از كشورهاي اسلامي فرصت خوبي است تا با مديريت آنها و اقناع ملت‌ها براي همكاري مسلمانان تلاش كنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی و رفسنجانی ،رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در این دیدار با بيان برخي از برنامه‌ها و مذاكرات و قرارهاي سفر خويش به الجزاير در سالهاي اول پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: هميشه سابقه تاريخي، مبارزاتي، فرهنگي، اسلامي و انقلابي آن كشور براي ما ارزشمند بوده و خواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني همچنین خطر گسترش گروه‌هاي تروريستي در كشورهاي اسلامي را جدي و برنامه سياست‌گذاران استعماري براي تبليغات منفي عليه مسلمانان را مرموزانه دانست و گفت: تروريست‌ها كه به جاي زبان منطقي و استدلال، هياهو و خشونت‌طلبي دارند و ادعايي مسلماني مي‌كنند، به خاطر جهالت در جهت مطامع دشمنان حركت مي‌كنند.

ايشان با برشمردن زمينه‌هاي زياد براي گسترش همكاري‌ها و فضاي جديدي كه در سياست خارجي ايران در دولت يازدهم ايجاد شده تأكيد كرد: مسئولين بخش‌هاي مختلف دو كشور در سطوح گوناگون بايد با رفت و آمد و مذاكرات پي‌در‌پي به خواسته‌هاي دو ملت جامه عمل بپوشانند.

آقاي عبدالقادر بن صالح نيز در اين ديدار، ايران را يكي از مهمترين كشور در منطقه خاورميانه و جهان اسلام خواند و خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: با سفر تاريخي شما به الجزاير در مقام رئيس مجلس شوراي اسلامي، همكاري‌هاي دو كشور در دوره جديد آغاز شد و اگرچه به خاطر موانع مختلف گسترش نيافت، اما زمينه‌هاي توسعه آن فراوان و فراهم است.

وي گفت: در خصوص ديدگاه ارزشمند شما براي تندروي‌ها، ما هم در الجزاير نگراني داريم و با توجه به اتفاقات سياسي در بعضي از كشورهاي همسايه بايد هوشيار باشيم.

رئيس مجلس سناي الجزاير سخنان دكتر روحاني در مراسم تحليف را مهم و راهبردي خواند و اظهار اميدواري كرد: همكاري‌هاي دوجانبه در دولت يازدهم روز‌به‌روز گسترش يابد.

نظرات بینندگان