arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

ادب مرد به ز دولت اوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
« اگر پاسخ مناسب مي‌خواهيد، نه با زبان تحريم بلكه با زبان تكريم با ايران صحبت كنيد. جوانان ما مي‌خواهند فرصت شكوفايي و كار و ابتكار داشته باشند. در يك كلام، مردم مي‌خواهند بهتر زندگي كنند، عزت داشته باشند، از زندگي باثباتي برخوردار شوند و جايگاه شايسته خود را در ميان ملت‌ها بازيابند.» اينها بخشي از حرف‌هاي دكتر روحاني در مراسم روز گذشته‌اش در مجلس شوراي اسلامي است. شايد براي خيلي از مردم حرف‌هاي رييس‌جمهور شعف آور و اميد وار‌كننده بود اما بيان احساسات مردم از زبان خودشان جذابيتي غير قابل وصف دارد.

رضا يوسفي، 20 ساله كه براي نخستين‌بار راي داده بود به نكته جالبي اشاره كرد و استفاده دكتر روحاني از كلمه مردم به دفعات را بسيار مهم تلقي كرد. رضا معتقد بود كه اين ادبيات مايه افتخار و سربلندي كشور خواهد بود. مريم كهنوجي 24ساله صحبت‌هاي آقاي روحاني درباره نقش و حقوق زنان را بسيار مفيد دانست و از اينكه در چنين مراسم مهمي درباره اين موضوع بسيار مهم كه شايد چند سال است مورد بي‌مهري واقع شده صحبت شد، ابراز خوشحالي كرد.

زينب رضاخواه 17 ساله كه در اين دوره از انتخابات سن‌اش به راي دادن نرسيده بود، از صحبت‌هاي رييس‌جمهور منتخب ابراز خرسندي كرد و گفت: قطعا براي دور دوم اگر آقاي روحاني پايبند به حرف و وعده‌هايش باشد به آن راي خواهم داد حيف كه اين‌بار نتوانستم راي بدهم. زينب در ميان حرف‌هايش چندين بار از ادبيات و احترام دكتر روحاني درباره تمام كشور‌ها و مردم كشورش ابراز خوشحالي كرد. دكتر روحاني درباره حقوق مردم در مجلس شوراي اسلامي در مراسم تحليف گفت: مردم ايران در انتخابات 24 خرداد، حماسه‌يي بس بزرگ آفريدند. ملت بزرگي كه فراز و نشيب‌هاي فراواني را تجربه و سختي‌هاي زيادي را تحمل كرده‌اند؛ با روحي سرشار از اميد، نشاط و تعهد به كشور و آينده آن، مردم‌سالاري نظام را بار ديگر به نمايش گذاشتند. در اين انتخابات، مردم با لبخند به زندگي و مشاركت موثر و كم‌نظير، خواسته‌هاي خود را از طريق صندوق راي به كرسي نشاندند.

اميرحسين رضايي، 28 ساله به اين نكته اشاره كرد كه شايد خيلي وقت بود حرف‌هاي سرنوشت‌ساز در عين صلح‌گرايي از رييس‌جمهور نشنيده بودم. امروز از اينكه ايراني هستم و رييس‌جمهوري در اندازه‌هاي يك ايراني دارم بسيار خوشحالم. معصومه حسيني‌راد 32 ساله صحبت‌هاي دكتر روحاني را آنقدر خوب و مفيد مي‌دانست كه خوشحالي و غرور ايراني بودنش را با لحظه صعود ايران به جام جهاني مقايسه كرد و به ما گفت كه از انتخاب دكتر روحاني به خودش افتخار مي‌كند. امير 31 ساله گفت: مراسم با شكوهي بود. همين كه ‌ميهمانان مهم خارجي آمده بودند شكوه خاصي به كشورمان داده بوده. حضار چند بار براي سخنان و ديدگاه‌هاي روحاني دست زدند كه حس غرور به من مي‌داد. سخنراني‌اش هم خيلي قشنگ بود مخصوصا آنجا كه بر روحيه واقعي ما ايراني‌ها يعني طرفدار صلح بودن تاكيد مي‌كرد، همانجايي كه مي‌گفت ايراني‌ها همه را دوست دارند. مهسا عبداللهي 34 ساله حرف‌هاي رييس‌جمهور را محترمانه و مناسب خواند، از نظر مهسا يك رييس‌جمهور بايد بتواند در تمام زمينه‌ها حرفي براي گفتن داشته باشد و آقاي دكتر روحاني به خوبي در همين مدت زمان كم درباره اكثر گروه‌ها صحبت كردند تا نشان دهند كه به وعده‌هايي كه به مردم داده‌اند پايبند هستند، ايشان قطعا مي‌دانند كه مردم و به ويژه جوانان در برگزيده شدن‌شان نقش مهم و اساسي ايفا كرده‌اند.

بخش مهم سخنان دكتر روحاني كه مورد توجه خيلي از مردم واقع شده است در پايان صحبت‌هاي ايشان است كه اشاره كردند تعامل سازنده براساس احترام متقابل و منافع مشترك و از موضع برابر، مبناي روابط ما با ساير كشورها را تشكيل خواهد داد و بر اين اساس، متناسب با رفتار و برخورد طرف‌هاي مقابل در جهت بهبود و ارتقاي روابط حركت خواهيم كرد. به صراحت مي‌گويم اگر پاسخ مناسب مي‌خواهيد، نه با زبان تحريم، كه با زبان تكريم با ايران سخن بگوييد. امير رضا رسولي 26 ساله كه تحصيلات علوم سياسي داشت صحبت‌هاي دكتر روحاني را در رابطه با سياست خارجي بسيار مفيد و هوشمندانه دانست، به نظر امير رضا آقاي روحاني با صحبت‌هايي كه در مجلس انجام داد نشان داد كه ايران قصد جنگ با هيچ كشوري را ندارد و فقط به دنبال تعامل و ايجاد صلح است. علي مقدم 30 ساله از سخنان دكتر روحاني درباره جوانان ابراز خوشحالي كرد و پيش بيني كرد كه وقتي رييس‌جمهور منتخب مردم در چنين مراسمي از نقش زنان، جوانان و به طور كلي مردم سخن مي‌گويد نشان مي‌دهد كه چه اندازه به فكر حقوق مدني گمشده مردم است. دكتر روحاني اينقدر محترمانه سخن گفتند كه واقعا متوجه مي‌شديم كه ادب ايشان در شأن يك رييس‌جمهور است.

مردم ايران در شبكه‌هاي اجتماعي هم به سخنان دكتر روحاني واكنش مثبت نشان دادند و با نوشتن احساسات خود به نوعي هر كسي از انتخاب دكتر روحاني ابراز خرسندي مي‌كرد. مصطفي محمدي 28 ساله نوشت: انتخاب دكتر روحاني به تمام دنيا نشان داد كه مردم ايران داراي هوش سياسي بالايي هستند و به خوبي مي‌دانند كه چگونه دست به انتخاب كسي بزنند كه براي آينده زندگي شان اقدامات مفيدي انجام دهد. هدا اميني 24 ساله در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي پس از نوشتن خلاصه‌يي از صحبت‌هاي رييس‌جمهور از تصميمي ‌كه قبلا گرفته بود و حالا پشيمان شده است نوشت: خيلي وقت بود كه به مهاجرت فكر مي‌كردم اما از زماني كه آقاي روحاني به عنوان رييس‌جمهور منتخب مردم انتخاب شده است و بعد از شنيدن حرف‌هاي ايشان در مجلس به اين نتيجه رسيده‌ام كه تا اطلاع ثانوي از مهاجرت صرف‌نظر كنم.

* سهيل سراييان / اعتماد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
153
ادب مرد به ز دولت اوست . زنده باد ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
3
174
محمود احمدی نژاد:این قدر قطعنامه بدهید تا قطع نامه دانتان پاره شود
حسن روحانی:اگر پاسخ مناسب مي‌خواهيد، نه با زبان تحريم بلكه با زبان تكريم با ايران صحبت كنيد
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
2
111
خداروشکر می کنم که بعد از هشت سال عزت رو به ایران برگردوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
86
انشالله همانطور که در حرف، مردم جایگاه بالایی دارند،در عمل هم همینگونه باشد و تهش چیزی باشد که به مردم برسد
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
153
1
انتخاب تا کی کینه توزی ؟ تاکی سیاست بازی ؟ مردم بصیرت دارند آنهم از نوعی که رهبری فرمودند . سیاستمدار باش . روزنامه نگار ایرانی باش نه ژورنالیست .
اقبالي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
1
102
اقاي خاتمي در سال 84 نيز گفتند: رييس جمهوري انتخاب كنيد كه در شأن مردم ايران باشد( نقل قريب به مضمون)
الحق و الانصاف، انتخاب 92 حماسه بود.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
1
124
خوشبختانه اعتدال به جامعه بازگشته ودیگر الفاظی مانند بزغاله ، یا ممه را لولو برده و...........شاهد نخواهیم بود
نظرات بینندگان