arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲

کلاهبرداری پای دستگاه خودپرداز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس در تعقیب زن و مردی است که با افتتاح حساب‌بانکی از چندین نفر کلاهبرداری کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما، مالک فروشگاه رنگ و تجهیزات ساختمانی چندی قبل با مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران به ماموران اعلام کرد توسط شخصی که به‌عنوان خریدار رنگ با وی وارد معامله شده بود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: فردی ضمن معرفی خود به‌نام منوچهر رضایی، به‌صورت تلفنی سفارش مقداری رنگ داد و شماره کارت من را برای واریز پول گرفت و ساعتی بعد گفت مبلغ 600هزارتومان را به صورت علی‌الحساب به حساب واریز کرده و مابقی آن را هنگام تحویل رنگ می‌پردازد. او از من خواست حسابم را بررسی کنم تا ببینم 600هزارتومان واریز شده است یا خیر. من نیز همان موقع پای دستگاه خودپرداز رفتم و موجودی حسابم را کنترل کردم اما دیدم پولی واریز نشده است. موضوع را به مشتری گفتم و او از من خواست کارت عابربانک را به دستگاه وارد و رمزی را که او می‌گوید وارد کنم. این کار را انجام دادم اما پس از عملیات بانکی متوجه شدم مبلغی حدود دومیلیون‌تومان از حسابم برداشت شده و این شخص به‌راحتی از من کلاهبرداری کرده است.

کارآگاهان بعد از اطلاع از چگونگی وقوع کلاهبرداری در اولین مرحله به بررسی تراکنش مالی شماره‌حسابی پرداختند که مبلغ دومیلیون‌تومان متعلق به مالباخته به آن واریز شده بود و از طریق آن توانستند تعداد دیگری از مالباختگانی را که به همین شیوه در نقاط مختلف تهران مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی کنند. در ادامه تحقیقات مشخص شد این حساب به‌نام منوچهر رضایی نیست، بلکه متعلق به زن 30ساله‌ای است.

کارآگاهان با بررسی مدارک شناسایی ارایه‌شده برای افتتاح‌حساب اطلاع پیدا کردند تصویر استفاده ‌شده در مدارک شناسایی به‌هیچ‌عنوان شباهتی به تصویر صاحب مدارک ندارد. آنها در ادامه به تحقیق از صاحب ‌حساب پرداختند و این زن گفت اصلا خبر ندارد چنین حسابی به‌نام وی وجود دارد. وی گفت: چندی پیش در ایستگاه اتوبوس‌های بی.آر.تی کیف حاوی مدارک شناسایی‌ام مورد سرقت قرار گرفت و من نیز بلافاصله پس از اطلاع از سرقت، موضوع را به کلانتری اطلاع دادم.

سرهنگ محمد اشراقی، رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: با توجه به سوءاستفاده از مدارک شناسایی مسروقه در افتتاح حساب‌بانکی، مجوز انتشار تصویر استفاده ‌شده در مدارک شناسایی مسروقه از سوی مقام قضایی صادر شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی این تصویر شده‌اند درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
نظرات بینندگان