arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۸۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

جمع تکنوکرات های ایرانی برای خروج از بحران، جمع شد

"بیژن نامدار زنگنه" برای تصدی وزرات نفت- چهره ای آشنا در "اپک"، "محمد جواد ظریف" برای تصدی پست وزارت امور خارجه- نامی آشنا در سطح سیاست بین‌المللی و سازمان ملل متحد و چهره‌ای معتدل که نقش فعالی در راستای پرونده هسته ای ایفا کرده است...اما حسن روحانی در برابر وظایف سنگینی قرار گرفته است و در مرحله نخست باید برای کاستن از شدت تحریم‌ها به ویژه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، راه و یا شیوه مناسب آن را بیابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



دو روز پس از ادای سوگند رئیس جمهوری جدید اسلامی، لاکروآ- نشریه صبح چاپ پاریس، در شماره امروز مقاله ای دارد در ارتباط با کابینه معرفی شده از سوی حسن روحانی زیر عنوان «دولت تکنوکرات برای خروج کشور از بحران».

به گزارش انتخاب ؛ در این مقاله، ضمن اشاره به ترکیب اعضای کابینه معرفی شده از سوی حسن روحانی برای کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی و ترکیبی از افرادی که پیشتر در دولت‌های اصلاحات در مقام وزیر فعالیت داشته‌اند، می نویسد: روز دوشنبه، یک روز پس از ادای سوگند حسن روحانی، تقریباً تمامی نشریات داخل ایران نسبت به اعضای معرفی شده برای دولت جدید ایران نظر مثبت داشتند.

این نشریه صبح فرانسه، در تحلیلی از کابینه معرفی شده خاطرنشان می کند که اصلاح وضع اقتصادی و برقراری روابط بهتر با غرب از جمله مواردی هستند که برای تشکیل کابینه در اولویت قرار داشتند و در تأیید این امر به سخنان حسن روحانی خطاب به غرب اشاره دارد که زبان احترام باید جایگزین تهدید و تحریم شود.

به نوشته لاکروآ، اما حسن روحانی در برابر وظایف سنگینی قرار گرفته است و در مرحله نخست باید برای کاستن از شدت تحریم‌ها به ویژه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، راه و یا شیوه مناسب آن را بیابد.

این نشریه فرانسوی زبان، در حالیکه از حسن روحانی با عنوان «مرد عمل» یاد می کند، به نام چند تن از وزرای انتخابی رئیس جمهوری جدید اشاره دارد همچون "بیژن نامدار زنگنه" برای تصدی وزرات نفت- چهره ای آشنا در "اپک"، "محمد جواد ظریف" برای تصدی پست وزارت امور خارجه- نامی آشنا در سطح سیاست بین‌المللی و سازمان ملل متحد و چهره‌ای معتدل که نقش فعالی در راستای پرونده هسته ای ایفا کرده است.

در این میان وزراتخانه های حساسی چون وزارت کشور و اطلاعات نیز از نگاه لاکروآ، این نشریه فرانسوی زبان پنهان نمانده است. به نوشته این نشریه، این وزارتخانه ها نیز در اختیار چهره های معتدل قرار گفته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
32
10
چه جالبه تکنوکراسی که مانند چماقی بر سر قالیباف کوبیده شد (به ناحق) حالا شده مایه مباهات!
ژیگول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
44
10
خاک بر سرتون که به تکنوکرات بودن افتخار میکنید...!!
ایرانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
2
26
به امید ایرانی زیبا و بزرگ . . .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
9
18
تنها چاره کار تعامل ایران درباره غنی سازی حتی با توقف غنی سازی و برداشته شدن تحریم ها و کاهش قیمت دلار به قیمت واقعی زیر 1000 تومان هست تا کشور از منجلاب فعلی بیرون بیاید
نظرات بینندگان