arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

آثار اولیه استقرار «روحانی» بر بازار مسکن + جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حال حاضر بازار خرید و فروش مسکن طبق گفته اغلب بنگاهداران مسکن به‌اندازه‌ای راکد است که مشاوران املاک، متقاضیان را به خرید دعوت می‌کنند؛ زیرا با شرایط فعلی حجم معاملات به‌اندازه‌ای کاهش یافته است که هر روز به تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار افزوده می‌شود.
بسیاری از خریداران در بازار مسکن قبل از مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری انتظارات زیادی را در بازار عرضه عنوان کرده بودند و اکنون با برگزاری و اتمام این مراسم و به خصوص پیشنهاد جدید برای سمت وزیر مسکن باعث شده تا انتظارات خریداران در بازار مسکن از دولت افزایش پیدا کند.
با این تفاسیر اگر چه سه روز از آغاز فعالیت حسن روحانی رییس‌جمهور جدید می‌گذرد، اما بر اساس اظهارات فعالان بازار مسکن هنوز هیچ اتفاقی در بازار مسکن روی نداده است؛ چراکه پیش‌بینی بنگاهداران املاک حاکی از این مساله است که تاثیر نگاه و برنامه‌های دولت جدید بر بازار مسکن حداقل یک تا دو ماه طول می‌کشد.
صندلی آخوندی هنوز مشخص نیست
یکی از فعالان بازار مسکن در خیابان راه‌آهن درباره  تاثیر 3 روزه دولت جدید بر بازار مسکن به «دنیای اقتصاد» گفت: اگرچه آخوندی به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی پیشنهاد شده است اما رای اعتمادی صادر نشده است به همین خاطر انگار که هنوز برای آخوندی صندلی تعریف نشده است. بنابراین صرف پيشنهاد وزرا به مجلس نمی‌تواند به سرعت بر بازار مسکن تاثیرگذار باشد.
وی اظهار کرد: واحد نوسازی که در اسفندماه سال 91 متری نزدیک به 4 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود حال به متری 3 میلیون تومان نزول کرده است. مشخص است که فرصت مناسب خرید در بازار مسکن مهیا شده است و به همین دلیل به متقاضیان پیشنهاد می‌کنیم برای خرید اقدام کنند؛ اگرچه یقین داریم که خریداران این فرصت را غنیمت نمی‌شمارند زیرا تجربه ثابت کرده است خریداران در زمانی که قیمت‌ها ثابت اند یا کاهش می‌یابند به دلیل طمع وارد بازار خرید نمی‌شوند.
تاثیر تحریم‌های جدید بر بازار مسکن
در خیابان 17 شهریور ، مشاور املاکی معتقد است با وجود روی به کار آمدن دولت جدید طی چند روزگذشته، بازار مسکن از لحاظ میزان معاملات و حجم خریداران و حرکت به سوی رونق تغییری نکرده است، اما ممکن است تحریم‌های جدید علیه کشورمان سریع‌تر تاثیرگذاری خود را در بازار مسکن نشان دهد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر که قیمت‌های پیشنهادی فروش به ثبات رسیده‌اند، فروشنده در بازار حضور دارد نه خریدار.
عامری تاکید کرد: اکنون که متقاضیان باید در بازار حضور داشته باشند همچنان برای خرید تردید دارند؛ اما به محض اینکه با کوچک‌ترین اتفاق قیمت‌ها با رشد مواجه شوند، طرف تقاضا به بازار هجوم می‌آورد.
پیگیری آگهی فروش و مراجعه خریدار در مرز صفر
یکی از مشاوران املاک در خیابان گیشا در رابطه با تاثیر حضور حسن روحانی پشت میز کار بر بازار مسکن خبرداد: در دو تا سه روز گذشته فایل‌هایی که آگهی کرده بودیم حتی یک متقاضی تلفنی هم نداشته است چه برسد به اینکه متقاضی به بنگاه مراجعه کرده باشد.
وی افزود: در حال حاضر برای تاثیرگذاری دولت جدید بر بازار مسکن بسیار زود است و نیاز به گذشت زمان دارد.
محسنی خاطر نشان کرد: رکود سنگینی که از 2 ماه پیش در بازار حکمفرما شده باعث شده است تا قیمت‌ها متری 700 تا 800 هزار تومان کاهش پیدا کند، به همین خاطر از خریداران تقاضا می‌کنیم تا فایل‌های اکازیون در بازار وجود دارد، آنها برای خرید اقدام کنند.
نظرات بینندگان