arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
نتانیاهو به اعضای کنگره امریکا:

فشار بر ایران را افزایش دهید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از آن‌که حسن روحانی، رییس جمهور جدید ایران خواستار مذاکرات «جدی» و بدون تاخیر درباره برنامه هسته یی شد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر هیاتی 36 نفره از اعضای کنگره آمریکا تشدید فشار بر ایران را خواستار شد.

وی به استینی هویر، رییس دموکرات این هیات آمریکایی گفت: رییس جمهور ایران گفت که فشار کارایی ندارد.

نتانیاهو که رژیم متبوعش از نخستین ساعات بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تلاش برای متحد کردن دیگر کشورها با خود علیه ایران را تشدید کرده است، ادامه داد: این درست نیست! تنها چیزی که در دو دهه اخیر کارایی داشته فشار بوده استو تنها چیزی که اکنون کارایی خواهد داشت افزایش فشار است.

بنا بر این گزارش روحانی هشدار داده است که مذاکرات تحت فشار پیش نخواهد رفت.

این گزارش حاکی است: نتانیاهو بارها ایران را به دنبال کردن قابلیت تسلیحات هسته‌یی متهم کرده و آن را نتهدید موجودیتی» برای خود خوانده است.

نتانیاهو با درخواست برای افزایش فشار بر ایران به قانونگذاران آمریکایی گفت: من پیش‌تر گفته‌ام و باز هم می‌گویم زیرا درک این مساله مهم است.

وی افزود: این فشار باید حفظ شود.

ادعاهای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می‌شود که رژیم متبوع وی تنها دارنده زرادخانه تسلیحات اتمی در خاورمیانه است و در عین حال بارها به طور مستقیم و غیر مستقیم ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است.
نظرات بینندگان