arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

مشاور روحانی: کابینه روحانی نه جوان بی‌تجربه‌ است نه کهنسال و از کارافتاده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه در معرفی وزرای پیشنهادی، عقلانیت توأم با تدبیر و اعتدال لحاظ شد، نسبت به برخی انتقادها درباره عدم جوانگرایی کابینه، گفت:‌ وزرای معرفی‌شده نه جوان بی‌تجربه هستند و نه کهنسالان از کارافتاده.

علی عسگری در گفت‌وگو با خانه ملت در پاسخ به انتقادهایی مبنی بر جوان نبودن کابینه روحانی، گفت: برداشت من این است که کابینه به لحاظ کمی و کیفی،‌ بر اساس نگاهی متعهدانه،‌ تکلیف‌مدارانه و تخصصی انتخاب شد و هر کدام از وزرای معرفی‌شده، تجارب ذی‌قیمتی در حوزه‌های خود دارند.

وی با اشاره به سواد و توان بالای علمی وزرای پیشنهادی افزود: کابینه، فراجناحی است و تنوع دارد و البته عقلانیت توأم با تدبیر و اعتدال در معرفی‌ تمام این چهره‌ها و شخصیت‌های دیده می‌شود.

علی عسگری بیان کرد: افراد معرفی‌شده، نه جوان بی‌تجربه هستند و نه پیران کهنسالی که نتوانند کار اجرایی انجام دهند و به لحاظ سنی نیز در شرایط سنی کارآمد و فعالی قرار دارند.

دولت حسن‌نیت داشت؛ نمایندگان مدیریت زمان کنند

وی با اشاره به ارائه لیست کابینه از سوی روحانی به مجلس در مراسم تحلیف، یادآور شد: مشکلات مردم از نوعی است که با اولویت‌های ملحوظ نظر مجلس باید در سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت مورد رسیدگی قرار گیرد؛ بهترین کار دولت در کوتاه‌مدت این بود که از این فرصت زمانی بهترین استفاده کند و حداقل 2هفته کار را جلو بیاندارد.

علی عسگری ادامه داد: این کار، ناشی از حسن نیت روحانی نسبت به رفع مسائل کشور بود که تشکر مجلس و رئیس قوه مقننه را به همراه داشت؛ زیرا از جمله مواردی که مجلس و دولت باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشند، دقت در مدیریت زمان است.

فضا مثبت است که تمام وزرای پیشنهادی رأی بیاورند

علی عسگری توضیح داد: نباید فرصت‌ها را از دست داد؛ برخی مشکلات کشور هم برای نمایندگان و هم برای اعضای کابینه پیشنهادی، عینی و ملموس است؛ پس باید هر چه زودتر برای تعامل فعال و همکاری و برون‌رفت از چالش‌های پیش‌رو، دست به دست هم داد.

وی درباره رای اعتماد مجلس به کابینه، یادآور شد: حق نمایندگان است که تمام دقت‌های لازم را انجام دهند و به نظر می‌رسد با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تعامل، فضا بسیار مثبت است که تمام وزرای پیشنهادی رأی بیاورند.

اولویت تمام مسئولان نظام مسائل اقتصادی است

عسگری در پاسخ به این سوال که از 18 وزیر پیشنهادی چه تعداد از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم که همه آنها رأی اعتماد مجلس را کسب کنند.

علی عسگری در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب نهاوندیان و جهانگیری در مناصب نزدیک به رئیس‌جمهور، نشانه پررنگ بودن نگاه اقتصادی در روحانی است، گفت: اولویت مسئولان نظام اعم از مجلس و دولت مسائل اقتصادی است./

نظرات بینندگان