arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

پیشنهاد پرویز فتاح به نمایندگان مجلس: "چیت چیان" را با رأی بالا به وزارت نیرو بفرستید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر پیشین نیرو با بیان این که وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای این وزارتخانه "فردی مسلط و آشنا به امور صنعت آب و برق" است، اظهار داشت: مهندس "حمید چیت چیان" ازجمله افرادی است که می تواند در جایگاه وزیر نیرو قرار بگیرد.

مهندس "سیدپرویز فتاح" در گفت و گو با عصرایران گفت: با شناختی كه از ابتدای انقلاب اسلامی تا كنون نسبت به وزیر پیشنهادی نیرو دارم، می دانم كه این انتخاب كاملا عنایت و لطف الهی بوده كه شامل حال وزارت نیرو شده است و یك برادر ارزشی، متعهد، مومن و ولایی و از همه مهم تر "متخصص" از درون وزارت نیرو انتخاب شده است.

وی با اشاره به سوابق فعالیت مهندس چیت پیان در وزارت نیرو، افزود: عضویت در هیأت‌مدیره شرکت توانیر و سازمان برق ایران، معاونت وزیر نیرو در امور انرژی، معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، قائم مقام وزیر و مشاور عالی وزیر و رییس شورای مشاوران وزارت نیرو ازجمله سوابق فعالیت مهندس "چیت چیان" در این وزارتخانه است ضمن آنکه در تأسیس و پایه گذاری مؤسسه های مهمی ازجمله موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو، مرکز مطالعات انرژی ایران، سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، مرکز اطلاعات انرژی ایران و آزمایشگاه ملی صرفه جویی انرژی ایران نقش مهم و فعالی داشته است.

وی تصریح کرد: همه این سوابق نشان می دهد كه وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت نیرو از هر نظر نسبت به مسایل این وزارتخانه كاملا اشراف دارد ضمن آنکه ایشان فردی با روحیه و با شخصیت، بسیار محبوب، با اخلاق و متدین است.

وزیر نیروی دولت نهم با بیان آنکه مهندس چیت چیان در این دولت با بزرگواری، قائم مقامی وزارت نیرو را پذیرفت، اظهار داشت: اگرچه بنده به عنوان وزیر نیروی دولت نهم انتخاب شدم اما باید اعتراف كنم شایستگی مهندس چیت چیان برای وزیر شدن از من كمتر نبود و حضور و حمایت و مدیریت ایشان، باعث شد تا آن دوران را بتوانیم به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی انتخاب فردی از بدنه وزارت نیرو را برای معرفی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی بسیار مهم خواند و گفت: مطمئن هستم كه همه افراد در داخل وزارت نیرو، مهندس چیت چیان را به لحاظ شخصیتی و تخصص و بعد مدیریتی و اخلاقی قبول دارند و خوشحال هستند كه شخصی انتخاب شده است كه به تمام موضوع های صنعت آب و برق اشراف كامل دارد و این نكته مهمی است كه یك وزیر بتواند در ابتدای فعالیت خود، از شناخت و آمادگی لازم كه یك وزیر برای دوران خدمت خود نیازمند آن است، برخوردار باشد.

فتاح با بیان اینکه زمانی كه به عنوان وزیر وارد این وزارت نیرو شد، آشنایی نزدیكی با این وزارتخانه نداشت، افزود: این مورد درخصوص مهندس چیت چیان كاملا برعكس است و ایشان با بیش از 20 سال تجربه موفقی كه در وزارت نیرو داشته است، كاملا به این حوزه مسلط است و با مدیریت کلان و سابقه علمی و اجرایی موفق، برای وزارتخانه موفقی چون وزارت نیرو دارای فكر و ایده های زیادی خواهد بود.

وی گفت: ایشان از نزدیك از تمامی پروژه های وزارت نیرو بازدید كرده اند و این برای موفقیت یك وزیر، بسیار مهم است.

فتاح درخصوص دیدگاه نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو نیز گفت: با توجه به شناخت بنده از فضای مجلس و با توجه به دوراندیشی نمایندگان، فكر می كنم كه مهندس چیت چیان جزو وزیرانی باشد كه بالاترین رای را از مجلس به دست آورد ضمن آنکه از روز نخست معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، نظر همه كمیسیون ها و نمایندگان نسبت به ایشان مثبت بوده و این كاملا طبیعی است و این انتخاب تاكنون بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: مهندس چیت چیان با یك رای بسیار خوب و بالا، اعتماد مجلس را جلب کند و نمایندگان نیز وزیری بسیار خوشنام و بااخلاق و متعهد را برای این وزارتخانه برگزینند.

فتاح در ادامه با اشاره به ارتباط بسیار خوبی که با مدیران این وزارتخانه دارد، اظهار داشت: بنده در هر جایی كه مسئولیت داشته باشم، حتماً با مدیران آب و برق ارتباط خواهم داشت همانطور که در چهار سال گذشته ارتباط من با وزارت نیرو و شخص مهندس "مجید نامجو" قطع نشد و در دوران مهندس چیت چیان هم حتماً همینطور خواهد بود , مهندس چیت چیان جزو وزیران آذری زبان خوشنام كابینه دكتر روحانی خواهد بود.

وی سپس از وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه راهبردی نام برد و افزود: دو حوزه آب و برق كاملا زیربنایی اند و با توجه به اینکه كشور ما در منطقه خشكی قرار گرفته است و از لحاظ آبی، مسایل و مخاطره های زیادی كشور را تهدید می كند که باید با مدیریت صحیح و وضع قوانین درست مدیریت شود تا مشكلات از بین برود.

وی ابراز اطمینان کرد که وزیر پیشنهادی نیرو از عهده این مسئولیت سنگین برخواهد آمد.
وی با اشاره به بدهی های سنگین وزارت نیرو به پیمانکاران، گفت: نمایندگان مجلس مطلع باشند كه وزارت نیرو شرایط بسیار سختی را سپری می كند و می دانیم كه در هر حال مهندس چیت چیان وارث این بدهی هاست اما با توجه به تخصص و تسلط به تمام حوزه های آب، برق و انرژی، ایشان می تواند امور وزارت نیرو را به خوبی مدیریت و هدایت کند.
نظرات بینندگان