arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲

پرسپولیس برد و به صدر چسبید + جدول لیگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرخپوشان تهرانی که قبل از این صاحب یک پیروزی و یک تساوی در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شده بودند، با پیروزی برابر مس کرمان دومین برد خانگی خود را کسب کرد

در چارچوب هفته سوم سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 22 و 15 تیم‌های پرسپولیس و مس کرمان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی دو بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.گل‌های پرسپولیس را در این دیدار پیام صادقیان در دقیقه 65 و قاسم دهنوی در دقیقه 75 به ثمر رساندند.

در نیمه اول هرچند اکثر دقایق بازی در اختیار پرسپولیس بود اما دو تیم موقعیت‌های چندانی روی دروازه ایجاد نکردند تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

10 دقیقه دوم بازی دو صحنه حساس داشت. اولین حرکت در دقیقه 13 توسط لوسیانو ادینیو خلق شد. این بازیکن در یک حرکت توانست می‌توانست با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک شود اما حسین ماهینی به خوبی توپ او را دفع کرد.

در حالی که چند دقیقه تا پایان نیمه اول باقی مانده بود، ضربه سر قاسم دهنوی نزدیک بود وارد دروازه مس شود که با واکنش زیبا و بموقع دروازه‌بان این تیم، راهی کرنر شد. در ادامه هم شوت میثم حسینی دروازه‌بان مس را به واکنش واداشت.

در نیمه دوم بازی باز هم پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود و بازیکنان مس با انجام دفاع بیشتر چشم به ضد حملات داشتند. دامنه حملات شاگردان علی دایی در این نیمه بسیار گسترده شد و خطرهای زیادی در این نیمه روی دروازه مس کرمان به وجود آمد.

دقیقه 52 اولین صحنه حساس نیمه دوم اتفاق افتاد. در این لحظه محمد نوری توپ ارسالی حسین ماهینی را با ضربه سر به سمت دروازه مس شلیک کرد اما توپش به کرنر رفت. 30 ثانیه بعد پرسپولیس دوباره صاحب موقعیت شد و این بار سانتر زیبای ماهینی با سر سید صالحی مماس شد و به دست دروازه‌بان مس رسید.

حملات پرسپولیس در دقیقه 65 به بار نشست و پیام صادقیان روی دفع ناقص شهدادنژاد از پشت محوطه جریمه با یک شوت زیبا گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

در ادامه حملات پرسپولیس در دقیقه 75 با ارسال حسین ماهینی روی یک ضربه ایستگاهی، قاسم دهنوی با ضربه سر گل دوم تیم خود را وارد دروازه کرد.

در ادامه بازی مس کرمان حملاتی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دید که در حساس‌ترین صحنه ضربه سر ادینهو بازیکن مس کرمان در دقیقه 82 به تیرک افقی برخورد کرد.

پرسپولیس با این پیروزی 7 امتیازی شد تا در پایان هفته سوم هم امتیاز با سپاهان تنها به دلیل گل زده کمتر در رده دوم جدول قرار بگیرد.

در روزی که مدافعان پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشتند این تیم با گلزنی بازیکنان جدیدش توانست به پیروزی برسد. شاگردان علی دایی با این پیروزی 7 امتیازی شدند و شرایط شان در امتیاز و تفاضل گل با سپاهان برابر شد اما تعداد گل های زده سپاهان بیشتر از پرسپولیس است.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون کوریا، سید جلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، میثم حسینی، قاسم دهنوی،‌ رضا حقیقی، محمد نوری(83 مهرداد کفشگری)، پیام صادقیان، غلامرضا رضایی(حمید علی عسگر56) و سید مهدی سید صالحی (عباس زاده 88 ).

سرمربی پرسپولیس: علی دایی

ترکیب مس کرمان:

آرمان شهدادنژاد، فرهاد سالاری، علیرضا ابراهیمی، اسماعیل علی شیرازی، فرزاد حسین خانی، احمد حسن زاده(71 آرش روشنی پور)، محمود تیغ نورد، مصطفی شجاعی(61شهرام گودرزی)، لوسیانو ادینهو، میلاد جهانی(33 سمیر بگوویچ) و عبدلکریم اسلامی.

سرمربی: محمود یاوری
نظرات بینندگان