arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲

میلی منفرد، جو امنیتی دانشگاه را از بین می‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  
ایلنا: استاد دانشگاه پلی تکنیک براین باور است که وزیر پیشنهادی علوم، فضای انتقادی را بار دیگر احیا می‌کند.
 
میرمهدی سید اصفهانی استاد دانشکده صنایع دانشگاه امیر کبیر در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه باید کرامت دانشگاهیان نه درکلام بلکه باید در عمل اجرایی شود، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها بر ضرورت حفظ جایگاه دانشگاهیان تاکید کردند چون متاسفانه در چند سال گذشته آنطور که شایسته بود رفتار مناسبی با دانشگاهیان صورت نگرفت و در مواردیشان آن‌ها مخدوش شد.
 
وی در ادامه افزود: وزیر علوم با کار جمعی و مشارکتی به راحتی می‌تواند این فضا را در دانشگاه ایجاد کند تا دانشجو و استاد بدون دغدغه سخنان خود را مطرح کنند. به یاد داشته باشید که یک استاد یا دانشجو واقعی نمی‌تواند در برابر کم و کاستی‌های جامعه سکوت کند.
 
این استاد دانشگاه امیر کبیر تصریح کرد: آقای میلی منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم فردی است که به خوبی می‌تواند فضای دانشگاه را متحول کند. من این ارزیابی را با توجه به سابقه حضور ۳۴ ساله خود در دانشگاه ابراز می‌کنم.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها در دوره اصلاحات و حتی در زمان قبل از انقلاب از استقلال برخوردار بودند و اعضای هیات علمی ریاست دانشگاه را انتخاب می‌کردند.
 
استاد دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: استقلال دانشگاه‌ها در هشت سال اخیر نادیده گرفته شد البته برخی از مدیران وزارت علوم دغدغه مناسب نبودن فرد پیشنهاد شده با ارزش‌های انقلاب را مطرح کردند، در حالیکه وزیر از حق وتو برخوردار است و به این بهانه نمی‌توان حق مسلم دانشگاهیان را نادیده گرفت. به نظر من وزیر پیشنهادی وزارت علوم که از همکاران ما هستند به خوبی می‌توانند این خواسته را محقق کنند کما اینکه در دوره اصلاحات نیز نسبت به تحقق این خواسته اهتمام داشتند.
 
میرمهدی سید اصفهانی ابراز امیداواری کرد که وزیر پیشنهادی علوم بتواند از مجلس محترم رای بالای بگیرد تا نسبت به رفع نقایص حوزه آموزش عالی اقدام کند.
 
وی در پایان تاکید کرد: پایان بخشیدن به جو امنیتی در دانشگاه‌ها و جلوگیری از فعالیت زیرزمینی دانشجویان از جمله دستاوردهایی است که با حضور میلی منفرد در راس وزرت علوم محقق می‌شود.

نظرات بینندگان