arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲

تبریک نوه پادشاه سابق بحرین به روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: شیخ «عبدالله آل‌ خلیفه»، نوه پادشاه سابق بحرین ریاست جمهوری «حسن روحانی» را تبریک گفت و تاکید کرد: آنچه مردم بحرین را به مردم ایران و این دو کشور را به یکدیگر ارتباط می‌دهد، عوامل مشترکی است که بسیار و بی‌شمار هستند.

نوه پادشاه سابق بحرین در ادامه تاکید کرد: ما امید بسیاری به حسن روحانی داریم و اینکه وی خواهد توانست موفقیت‌های بسیاری را در آینده محقق کند، همانگونه که اطمینان داریم، وی به صورت مستقیم برای حل بحران بحرین وارد عمل خواهد شد و از ما برای تحقق عدالت برای همه حمایت خواهد کرد.

شیخ عبد الله آل خلیفه از رئیس جمهوری ایرات خواست تا از تحقق اصلاحات در بحرین و تلاش برای توقف فتنه انگیزی‌های طایفه‌ای در این کشور حمایت کند.

وی افزود: ما فرزندان این کشور و حکومت هستیم که حق و حقوق ما در طول تاریخ به دلیل دخالت‌های انگلیس سلب شده و تاریخ گواه این گفته‌ها و سخنان است.

نوه پادشاه سابق بحرین همچنین گفت که ما مدت‌هاست، خواهان تحقق حق و عدالت هستیم، ولی در دوره حاکمیت پادشاه کنونی بحرین اوضاع در این کشور بسیار اسفبار شده است، به گونه‌ای که تمام درب‌ها به روی ما و مردم بحرین بسته شده است.

شیخ عبد الله آل خلیفه با اشاره به این که پیش از این از پادشاه بحرین خواسته بود که با وی دیدار و درباره مسائل و قضایای موجود، از جمله مسائل مورد توجه مردم و خواسته‌های آنها گفت‌وگو کند که یکی از مهمترین آنها در تحقق عدالت نمود پیدا می‌کند، تاکید کرد که هم اکنون نیز این آمادگی را دارد تا با جریان‌ها و گروه‌های معارض بحرینی به گفت‌وگو بنشیند.

شیخ عبد الله آل خلیفه با هشدار به آنچه که آن را «طایفه ناپاک» خوانده بود و اینکه هدف این طایفه ایجاد اختلاف و فتنه انگیزی در میان اعضای دو طایفه شیعی و سنی بحرین است، تاکید کرد که باید کسانی‌که موجب تاخیر در اجرای اصلاحات در کشور شدند، مورد بازخواست قرار گرفته و مجازات شوند.

وی تاکید کرد که در حکومت طرفی هستند که خواهان گفت‌وگو با همه جریان‌ها و گروه‌ها از هر دیدگاه و مشربی و دور کردن شخصیت‌های تندرو و افراطی از عرصه سیاسی هستند، اما مخالفت‌هایی با آنها صورت می‌گیرد و در این راه «شیخ خالد بن احمد»، وزیر دفتر پادشاه بحرین و برخی از شخصیت‌ها در برابر روند اصلاحات و اجرای آن در کشور مانع تراشی می‌کنند.

نوه سابق پادشاه بحرین توضیح داد که اگرچه وی دارای خواسته‌ها و مطالبات شخصی و خصوصی بسیاری است، اما خواسته‌های عادلانه و برحق مردم بحرین و دور کردن کشور از بحران‌ها را بر هر خواسته‌ای ترجیح می‌دهد.

شیخ عبد الله آل خلفیه ابراز تمایل کرد که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و دولتش طرح‌هایی برای حل بحرین ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم توجه به امر اصلاحات تاکید کرد که وی بارها ا شیخ «حمد بن عیسى آل خلیفة»، پادشاه بحرین درخواست دیدار و ملاقات کرده و بارها با وزرای کشور و خارجه حکومتش تماس گرفته و از آنها خواسته تا زمینه دیدار وی با پادشاه بحرین جهت گفت‌وگو برسر امور و بحرین جاری در کشور را فراهم کنند، اما آنها هیچ توجهی به این خواسته نداشته‌اند.

نوه سابق پادشاه بحرین توضیح داد که اخبار اوضاع جاری در کشور به گوش پادشاه بحرین نمی‌رسد و در این میان گروهی در حکومت هستند که کشور را به لبه پرتگاه سقوط هدایت می‌کنند و در راس این افراد وزیر دفتر پادشاه بحرین قرار دارد.
نظرات بینندگان