arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲

پوران درخشنده: امیدوارم فیلمم در دنیا اکران شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پوران درخشنده در مراسم افتتاحیه فیلم هیس! "دخترها فریاد نمی زنند" گفت: وظیفه هنرمند این است که در هر مقطعی فرزند زمانه خود باشد و اثرش حرفی برای گفتن داشته و از جنس مردم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه فیلم هیس! "دخترها فریاد نمی زنند" شب گذشته 16 مرداد ماه در سینما فرهنگ با حضور احمد میرعلایی رئیس بنیاد فارابی، پوران درخشنده کارگردان، طناز طباطبایی و نیما صفایی بازیگر، حسن نجاریان قائم مقام فارابی، غلامرضا موسوی تهیه کننده و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده ژیلا صادقی بود یادداشتی از پوران درخشنده درباره شرایط ساخت این فیلم خوانده شد پس از آن نیز متن دیگری که توسط مریلا زارعی یکی از بازیگران "هیس! دختران فریاد نمی زنند" نوشته شده بود توسط صادقی خوانده شد.

این بازیگر سینما هم اکنون مشغول بازی در فیلمی در شهر کرمان است به همین دلیل یادداشتی را برای مخاطبین فیلم نوشته بود.

در ادامه پوران درخشنده کارگردان فیلم گفت: من اینقدر تحت تاثیر شما مردم قرار می گیرم که شاید کم کاری کردم وقتی با تک تک شما حرف می زنم دلم می خواهد به درد دلهای شما گوش کنم فیلم هیس! "دخترها فریاد نمی زنند" نتیجه همین حس پنهانی است که از شما گرفته ام این حسها در من ایجاد شد و با آنها زندگی کردم.

وی افزود: احساس کردم باید این فیلم را بسازم و راه دیگری ندارم از خدا کمک گرفتم چون می دانستم به سراغ موضوع ملتهبی رفته ام از خدا خواستم تا من را در راهش قرار دهد خداوند نیز به من جرات داد تا این کار را انجام دهم.

درخشنده ادامه داد: در نهایت کمکهای بنیاد فارابی باعث شد در مسیر ساخت این فیلم تنها نباشم جا دارد از مدیرعامل فارابی تشکر کنم. برخی با فیلمنامه مشکل داشتند اما خوشبختانه با صحبت و گفتگو و احساس مسئولیت اجازه دادند این فیلم با کمترین سانسور ساخته شود تا در سی یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.

این کارگردان زن سینمای ایران با اشاره به اولین نمایشهای این فیلم عنوان کرد: من در تمام نمایشهای هیس! "دخترها فریاد نمی زنند" در جشنواره حضور داشتم لحظه به لحظه کنار شما بودم تا در جریان عکس العمل ها قرار بگیرم احساس می کردم وقتی فیلم تمام می شود مخاطب با آن درگیر شده و ذهنش درگیر مساله اصلی فیلم می شود. سینما فقط سرگرمی نیست این رسانه باید حرفی برای گفتن داشته باشد حرفی که از جنس مردم است. فکر می کنم وظیفه هنرمند در هر مقطعی این است که باید فرزند زمانه خودش باشد.

درخشنده اضافه کرد: خوشحالم که شما نیز از فیلم استقبال کردید جا دارد از تک تک عواملم تشکر و سپاسگذاری کنم.

در پایان این مراسم با حضور احمد میرعلایی، رئیس بنیاد سینمایی فارابی، پوران درخشنده، غلامرضا موسوی، حسن نجاریان و خاک پور از تک تک عوامل فیلم تقدیر شد.

طناز طباطبایی در زمان دریافت جایزه خود گفت: ما سیمرغها را از نگاه بلورین مردم گرفتیم. آنها از ما حمایت کردند من با کارگردانان بزرگی کار کردم همه نگاه تیزبین و باهوشی داشتند و درایت آنها باعث شد تا من به خوبی ظاهر شوم.

وی افزود: اما فضایی در این فیلم را تجربه کردم که شاید دیگر تجربه شدنی نیست از درخشنده تشکر ویژه می کنم که این فرصت را به من سپرد تا روز به روز رشد کنم دست ایشان را می فشارم چرا که این فرصت را مدیون اعتماد وی هستم.

احمد میرعلایی در پایان این مراسم گفت: خوشبختانه این فیلم در اکران عمومی و در جشنواره توانسته با استقبال بسیار خوبی روبرو شود امیدوارم شرایط اکران عمومی این فیلم در سراسر دنیا فراهم شود تا ما بتوانیم حرف خودمان را بزنیم.

حاشیه ها:

  • این مراسم با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و مخاطبین زیادی از علاقه مندان فیلم برای دیدن آن حضور داشتند.
  • بیشتر بازیگران این پروژه درگیر کار دیگری بودند و حضور نداشتند.
نظرات بینندگان