arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
آیت‌الله نمازی:

لباس روحانیت را به هر هنرپیشه‌ای ندهید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در کاشان لباس روحانیت را دارای قداست ویژه ای در تاریخ اسلام خواند و تأکید کرد: هنرپیشه ای که از الفاظ سبک و رفتاری که در شأن روحانیت نیست استفاده می کند نباید از لباس روحانیت در فیلم ها و سریال ها استفاده کند.

آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، در خطبه های امروز نماز عید سعید فطر که در گلزار شهدای دارالسلام این شهرستان برگزار شد، با قدردانی از برنامه های ارزشمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همه کانال های رسانه ملی در این ماه، برنامه های بسیار مفید و ارزنده و متنوع، معرفت شناسی، اخلاقی، اجتماعی داشت.
 
 وی با درخواست از مسؤولان صدا و سیما برای ادامه این رویه و روال فعالیت های هنری و معرفت شناسی برای هدایت نسل جوان در تمامی ماه های سال، استفاده از لباس مقدس روحانیت در فیلم و سریال های رسانه ملی را خطرناک خواند و یاد آور شد: رژیم گذشته با وجود این که مخالف اسلام و روحانیت بود، اما یک بار جرأت نکرد، از لباس مقدس روحانیت به عنوان سوژه در سریال ها و فیلم ها استفاده کند.
 
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، لباس روحانیت را یادگار پیامبر اکرم(ص) در تاریخ اسلام و تشیع دانست و با اشاره به این که عمامه و عبا، لباس اختصاصی پیامبر بوده است، گفت: عمامه و عبا تاج فرشتگان آسمان ها است، هر چند که برخی در این لباس قدر و قداست آن را نمی دانند.
 
 آیت الله نمازی، همچنین لباس روحانیت را دارای قداست ویژه ای در تاریخ اسلام و تشیع خواند و تأکید کرد: هنرپیشه ای که از الفاظ سبک و رفتاری که در شأن روحانیت نیست استفاده می کند نباید از لباس روحانیت در فیلم ها و سریال ها استفاده کند.
 
 وی با اشاره به این که، پیش از این نیز در رابطه با برخی از مسائل همچون حجاب و عفاف و اختلاط زن و مرد نامحرم در صدا و سیما تذکراتی داده شده اما رعایت نشده است، اظهار امیدواری کرد رسانه ملی در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.
 
ایران اسلامی وحدت، امنیت و ثبات خود را مرهون اهل بیت و ولایت مطلقه فقیه می داند
 
 امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به ناآرامی ها و درگیری در کشورهای اسلامی همسایه ایران و توطئه و دخالت آمریکا و صهیونیست ها در ناآرامی های کشورهای اسلامی عراق، بحرین، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان گفت: ایران اسلامی امروز وحدت، امنیت و ثبات خود را مرهون وجود با برکت امام علی(ع)، ائمه معصومین و ولایت مطلقه فقیه می داند و باید از این نعمت بزرگ پاسداری کند.
 
 وی افزود: ایران اسلامی در 24 خرداد ماه سال جاری در حماسه سیاسی خود، رییس جمهوری را انتخاب کرد که دارای اصالت، منصف، شجاع، مدیر، مدبر، با تقوا، با تجربه و آگاه به مسائل داخلی، خارجی، بین المللی و جهانی است و این سرمایه بزرگی برای ملت ایران است.
 
  آیت الله نمازی در ادامه مردم را شایسته خدمات بیشتری دانست و به مسؤولان و مدیران توصیه کرد قدر مردم خوب و با اخلاص و متدین را بدانند و در انجام خدمات رسانی بهتر برای آنان اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
وی، با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و تبریک برای یک ماه روزه داری و عبادت و مناجات این ماه گفت: توفیق روزداری، عبادت و مناجات در این ماه برای مسلمانان توفیق ناشناخته و غیر قابل توصیف است.
 
امام جمعه کاشان همچنین، ماه مبارک رمضان را ماه زیبایی، استغفار، توبه، پاکی و تقوا، ذکر و مناجات، تلاوت قرآن، محبت در انسان، توجه و رسیدگی به نیازمندان، آشتی کردن با خدا و بندگان خدا و ماه پرهیز از گناهان دانست و افزود: پاکی و طهار‌تی‌که در این ماه حاصل‌ می‌شود دستاورد بزرگ و ارزشمندی است.
 
آیت الله نمازی با تأکید بر مراقبت از دستاوردهای بزرگ ماه مبارک رمضان یادآور شد: شیطان در کمین، جستجو و سرقت کالاهای ارزشمند آسمانی است، مبادا یک ماه شب زنده داری و مناجات و تشنگی و گرسنگی این ماه را با یک غیبت از دست بدهید.
 
وی افزود: فلسفه ماه مبارک رمضان این است که خداوند انسانهای خودش را در این یک ماه تمرین، تربیت و پرورش بدهد تا در مابقی ماه های سال از آموزش هایی که در این ماه دیده است استفاده کند.
 
آیت الله نمازی، ماه رمضان را ماه ذکر و مناجات و استغفار از گناهان دانست و با اشاره به این که سیئات، حسنات را اعدام می کنند، گفت: مواظب باشید بعد از ماه رمضان پرونده خوبی های خود را در این ماه نبندید.
نظرات بینندگان