arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۲

نظر مایلی‌کهن‌ درباره توپ‌های‌ جدید فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: اهانت به دیگران در سال‌های اخیر مشهود بوده و افرادی که بیشترین تحریک‌ها را داشته‌اند از مصونیت خاصی نیز برخوردار بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مایلی کهن در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل استقلال ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر و روز خبرنگار گفت: بازی سختی در پیش داریم. همیشه در تیم‌هایی که من مربی‌شان بودم دیدارهایمان مقابل استقلال و پرسپولیس جذاب شده و قابلیت فنی بالایی داشته است. امیدوارم فردا در کنار یک بازی جوانمردانه عملکرد خوبی ارائه دهیم تا همه لذت ببرند.
 
وی در مورد شناختش از استقلال عنوان کرد: استقلال تیمی برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا بسته است. بازیکنان ثابت آنها اکثرا عضو تیم ملی هستند و نیمکت نشینان‌شان  نیز همه از اعضای تیم ملی بوده‌اند. علیرغم اینکه برخی اوقات به من کم لطفی شده اما هواداران بزرگ و خوبی دارد. افرادی خاص این کارها را هدایت کردند. وظیفه می‌دانم به مجموعه هواداران استقلال احترام بگذارم و فردا فوتبالی را ارائه کنیم که کاملا جوانمردانه باشد و همه لذت ببرند.
 
مایلی‌کهن در مورد محرومان و مصدومان تیمش اظهار داشت: سعید لطفی را به دلیل پارگی رباط صلیبی در دیدارهای تدارکاتی از دست دادیم که او عزم خوبی دارد و با اراده‌اش در حداقل زمان به مسابقات می‌رسد. آرام‌طبع نیز که  از سال گذشته مصدوم شده، کم‌کم شرایط مسابقه را پیدا می‌کند.
 
سرمربی صبای قم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه او اعلام کرده از رفتار هواداران متضرر شده و آیا موافق کسر امتیاز به خاطر چنین اعمالی است عنوان کرد: سه چهار سال پیش پیرامون رفتاری که با یکی از داوران که فکر می‌کنم محسن قهرمانی بود انجام شد، وظیفه داشتم به عنوان یک انسان از او حمایت کنم. در این رفتار حتی مورد تمسخر نیز واقع شدیم. فضای موجود که طی سال‌های اخیر هدایت شده نیز است نامناسب بوده و برای هیچ یک از اهالی فوتبال مثل داور، مربی و بازیکن خوب نبوده است. باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا از فوتبال لذت ببریم نه اینکه با تحریک ما به کسی جسارت شود.
 
وی افزود: در بخش‌های مختلف قانون داریم. نفس قانون بسیار خوب است اما عامل اجرایی باید آن را اجرا کند. کمیته اجرایی اگر قانونی را وضع کند باید اجرا شود. در این صورت این مسئله می‌تواند به ما کمک کند اما در فوتبال، ما باری به جهت هستیم و وقتی می‌بازیم افرادی آسمان ریسمان می‌کنند و تا تقصیر را بر گردن دیگری بیندازند. از این موضوع متاسف هستم و با دید تاسف به این تیم‌ها نگاه می‌کنم. اهانت به دیگران در سال‌های اخیر کاملا مشهود بوده و طبق فیلم‌های موجود، افرادی که بیشترین تحریک‌ها را داشته‌اند از مصونیت خاصی نیز برخوردار بودند.
 
مایلی‌کهن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه او سال گذشته با گهر دورود در دیدار مقابل پرسپولیس با دست گلی را دریافت کرد و آیا نگران این نیست که فردا نیز چنین مشکلی برایش ایجاد شود اظهار داشت: داور جایزالخطا است. با اشتباهات سهوی مشکلی نداشتیم و این در همه جای دنیا وجود دارد. امیدوارم رفتارها به گونه‌ای باشد که داور تحت تاثیر قرار نگیرد تا ناگریز شود بر خلاف عدالت تصمیم بگیرد. در آن بازی ما نه تنها به دلیل آن اشتباه بلکه به دلیل اخطارها و اخراج‌هایی که کردند بازی‌های بعدی را نیز از دست دادیم. باید همیشه از داوران حمایت کنیم و این کار را وظیفه خودم می‌دانم. آنها جزو بهترین‌های فوتبال هستند که مورد حمایت کافی قرار نمی‌گیرند.
 
وی در مورد اینکه آیا واقعا با کسر امتیاز مخالف است خاطرنشان کرد: اگر قانونی می‌‌گذاریم باید به آن عمل شود. به شخصه دوست دارم نتیجه در زمین مشخص شود. اکثر آقایانی که طی سال‌های گذشته در تحریک و فحاشی به زحمتکشان داوری، مربی و بازیکن نقش داشتند ممکن است تیر این اتفاق اکنون به سمت‌شان آمده و هوشیار شده‌اند. همین که این خطر را احساس کردند بسیار خوب است. به شخصه اعتقاد دارم اگر قانونی می‌گذارند باید اجرا شود.
 
وی در مورد اینکه برخی مربیان به کیفیت توپ‌ها اعتراض کردند گفت: توپ‌های سال گذشته فاقد کیفیت بود. من نه نمایندگی دارم و نه برند. با هر کسی هم که اختلاف سلیقه داشته باشم واقعیت را اعلام می‌کنم. توپ امسال نسبت به سال قبل بسیار بهتر است. البته این به این معنا نیست که توپ‌های امسال کیفیت بالایی داشته باشند. البته این موضوع نظر من نیست بلکه همکاران و بازیکنانم این موضوع را اعلام کردند.
 
مایلی‌کهن در مورد اینکه روی توپ‌ها نوشته شده تولید 2007 است و آیا این توپ‌ها  از رده خارج شده است عنوان کرد: در جایی خواندم اینکه زده تولید سال 2007 دلیلی برای از رده خارج شدن نیست. در سال‌هایی که ما بازی می‌کردیم آرزویمان این بود که زمین‌های خوبی داشته باشیم. اکنون اکثر زمین‌ها مناسب شده‌اند ولی در قم با مشکلات آب و هوایی هم روبه‌رو هستیم. با این مشکل‌ها و کمبود آب آشامیدنی، انسان نجیبی مثل محمدی که مدیر مجموعه یادگار امام شده کیفیت زمین را بسیار خوب کرده است. باید از توپ‌های با کیفیت هم استفاده کنیم. باز هم تاکید می‌کنم هرچند که کیفیت این توپ بهتر از سال قبل است اما عالی نیست.
نظرات بینندگان