arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

نام مشکوک یک گروه گروگانگیر: زائران امام رضا (ع)!

این شبکه به این واقعیت اعتراف می کند که بعید نیست استفاده از این نام ترفندی برای پنهان کردن هویت واقعی مسئولان این عملیات باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک گروه مسلح بامداد جمعه به اتوبوسی که خدمه یک هواپیمای شرکت هوایی "ترکیش ایرلاین" را از فرودگاه بیروت به هتل می‌رساند حمله کردند و دو شهروند ترکیه را ربودند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وزیر کشور لبنان، مروان شربل تعداد ربایندگان را ۸ نفر اعلام کرد و گفت که این حادثه ساعت ۳ به وقت محلی رخ داده است. خبرگزاری دولتی ترکیه (آنادولو) به نقل از "اینان اوزیلدیز"، سفیر این کشور در لبنان اعلام کرد ربوده شدگان خلبان و کمک خلبان بوده‌اند.

فرزند راننده اتوبوس که پدرش را در مسیر فرودگاه به مرکز بیروت همراهی می‌کرده به تلویزیون MTV لبنان گفته است که ربایندگان به طور مشخص سراغ خلبان و کمک خلبان را گرفتند و با تهدید دیگر سرنشینان خواستار معرفی آن‌ها شدند.

احتمال می‌رود ربودن دو شهروند ترک در واکنش به ربوده شدن ۹ شبه‌نظامی شیعه لبنانی در سوریه انجام گرفته باشد.

شبکه خبری العربیه در گزارشی نوشت که مسئولیت ربودن دو خلبان ترک را گروهی موسوم به "زائران امام رضا" بر عهده گرفته که تاکنون ناشناخته بوده است.

این شبکه به این واقعیت اعتراف می کند که بعید نیست استفاده از این نام ترفندی برای پنهان کردن هویت واقعی مسئولان این عملیات باشد.


نظرات بینندگان