arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

گران‌ترین زمین‌ها درکدام کشورهاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش اقتصاد ایرانی، این روزها علاوه بر گرمای بی سابقه هوا، بالا رفتن اجاره ها نیز گرمای سوزانی بر بازار مسکن حاکم کرده است! یکی از آرزوهای اصلی اجاره نشین ها خریدن خانه ای هرچند کوچک است اما این اتفاق این روزها به سادگی رخ نمی دهد.افزایش قیمت ها یکی از دلایل اصلی ناتوانی در خریدن خانه است. حتما می دانید که یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت یک خانه، قیمتی است که برای زمین آن خانه مشخص می شود.اما گرانی زمین در بسیاری از شهرهای دنیا وجود دارد و تنها مختص یک یا چند شهر جهان نیست. در گزارشی که «فوربس» به تازگی منتشر کرده است به بررسی شهرهایی پرداخته که در آنها زمین قیمت بالایی دارد. نکته جالب توجه در این فهرست، صدرنشینی کشورهای آسیایی است. در این مطلب با ۱۰ شهر جهان و زمین های گران آنها آشنا می شوید.



هنگ کنگ ـ چین

هنگ کنگ شهری است جزیره ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود. منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. هنگ کنگ در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان «گوآنگ دونگ» و از جنوب با دریای چین جنوبی هم مرز است.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۷ هزار و ۲۰۰ پوند (حدود ۱۱ هزار دلار)

میانگین اندازه ملک: ۵ هزار و ۲۰۰فوت مربع


توکیو ـ ژاپن

دومین شهر آسیایی این فهرست پایتخت ژاپن است. کلانشهرتوکیو در شرق جزیره «هونشوی» ژاپن واقع شده است و یکی از استان های ۴۷ گانه کشور چشم بادامی ها به شمار می آید. در سال ۲۰۱۰ میلادی، منطقه شهری توکیو، با جمعیت ۳۶ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر پرجمعیت ترین منطقه شهری در جهان بوده است.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۵ هزارپوند (حدود ۷ هزار و ۶۰۰ دلار)

میانگین اندازه ملک: ۱۶ هزار فوت مربع


لندن ـ انگلستان

اولین کشور اروپایی این فهرست، پایتخت انگلیس است. این شهر بزرگ ترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپاست.لندن یکی از مراکز اصلی گردشگری در جهان است و توریسم یکی از صنایع مهم این شهر محسوب می شود. برآوردها نشان می دهد که میزان درآمد حاصل از گردشگران سالانه لندن بالغ بر ۱۵ میلیارد پوند است.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۳ هزار و ۵۰۰پوند (حدود ۵ هزار و ۳۰۰ دلار)

میانگین اندازه ملک: ۷ هزار و ۹۰۰ فوت مربع


پاریس ـ فرانسه

پاریس دومین شهر اروپایی است که در رده چهارم فهرست گران ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است. پاریس بزرگ ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی است.این شهر به تنهایی نزدیک به ۵۳۳ میلیارد یورو یعنی نزدیک به ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی فرانسه را در دست دارد.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۲ هزار و ۹۰۰پوند (حدود ۴ هزار دلار)

میانگین اندازه ملک: ۱۰ هزار و ۸۰۰ فوت مربع


مسکو ـ روسیه

مسکو پایتخت و پرجمعیت ترین شهر روسیه است. این شهر از مهم ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب می شود. چهار فرودگاه بین المللی، ۹ ایستگاه راه آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق ترین تونل های دنیاست، در این شهر قرار دارد.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۲ هزار و ۸۰۰ پوند (حدود ۴ هزار دلار)

میانگین اندازه ملک: ۴ هزار و ۶۰۰ فوت مربع


نیویورک ـ آمریکا

تنها شهر آمریکایی این فهرست نیویورک است. این شهر یکی از قطب های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمانخراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهرهای دنیا داراست.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۲ هزار و ۷۰۰ پوند (حدود ۴ هزار دلار)

میانگین اندازه ملک: ۶ هزار و ۵۰۰ فوت مربع


شانگهای ـ چین

چین با حضور شانگهای، تعداد نماینده های خود در این فهرست را به عدد دو رسانده است. شانگهای بزرگ ترین شهر کشور چین و هشتمین شهر بزرگ جهان است و یکی از مهم ترین بنادر چین به حساب می آید.شانگهای که حزب کنونی چین در آن پایه گذاری شده به جنگل آسمانخراش ها شناخته می شود.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: هزار و ۴۰۰ پوند (حدود ۲ هزار و ۱۲۵ دلار)

میانگین اندازه ملک: ۵ هزار و ۴۰۰ فوت مربع


سنگاپور ـ سنگاپور

در سنگاپور چهار زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل به عنوان زبان های رسمی شناخته می شوند. از نکات جالب توجه درمورد این کشور این است که واردات، فروش و مصرف آدامس در سنگاپور ممنوع است. همچنین سیگار کشیدن در بسیاری از قسمت های سنگاپور ممنوع و دائما تعداد مکان های شامل این ممنوعیت درحال افزایش است.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: هزار و ۲۰۰ پوند (حدود هزار و ۸۲۰ دلار)

میانگین اندازه ملک: ۱۲ هزار و ۳۰۰ فوت مربع


بمبئی ـ هند

بمبئی در زبان هندی به معنای «ساحل خوب» است. این نام را استعمارگران پرتغالی روی این شهر گذاشتند اما در سال ۱۹۹۶ نام این شهر، به «مومبای» تغییر یافت. «مومبای» نام یکی از خدایان زن هندی است. با این حال در خارج از هند، این بندر بزرگ همچنان به بمبئی معروف است.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۶۴۰ پوند (حدود ۹۷۰ دلار)

میانگین اندازه ملک: ۶ هزار و ۸۰۰ فوت مربع


سیدنی ـ استرالیا

سیدنی بزرگ ترین شهر استرالیاو پایتخت ایالت ویلز جنوبی نیا نیو ساوث ولز است. سیدنی نماد کشور استرالیاست. شهری است با جذابیت های بی شمار که ۲۱۸ سال از زمان تاسیس آن می گذرد.این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می گذارند.

میانگین قیمت در هر فوت مربع: ۵۸۰ پوند (۸۸۰ دلار)

میانگین اندازه ملک: ۱۹ هزار و ۴۰۰ فوت مربع

نظرات بینندگان