arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

پياده روي تا محل كار ۴۰ درصد خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محققان انگليسي با انجام تحقيقاتي دريافتند پياده روي تا محل كار۴۰ درصد خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد.

به گزارش  ايرنا، متخصصان كالج امپريال و دانشگاه لندن بين سال هاي ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ ، با تحقيق روي ۲۰ هزار انگليسي به اين نتيجه رسيدند كه دوچرخه سواري، پياده روي و استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي با كاهش وزن همراه است و خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد. در مقابل استفاده از تاكسي و خودرو شخصي براي رسيدن به محل كار، اضافه وزن به دنبال مي آورد.

محققان دريافتند احتمال ابتلا به ديابت نوع ۱ و ۲ در كساني كه پياده به سر كار مي روند كاهش مي يابد. همچنين خطر افزايش فشار خون نيز در اين افراد تا ۱۷ درصد كاهش را نشان مي دهد.
به گفته محققان خطر ابتلا به ديابت در كساني كه با دوچرخه به محل كار خود مي روند نيز نسبت به ماشين سواران به نصف كاهش مي يابد.

فشارخون بالا، ديابت و اضافه وزن كه همگي از دلايل بيماري هاي قلبي به شمار مي رود، بزرگترين عامل مرگ و مير در انگليس محسوب مي شود.

هرساله ۳ ميليون نفر در اين كشور به ديابت مبتلا مي شوند كه اين ميزان يك بيستم كل جمعيت را شامل مي شود.

محققان مي گويند كه آمار مبتلايان به ديابت نوع دو به شدت با اضافه وزن و چاقي در ارتباط است.
براساس نتايج اين تحقيقات، از ميان كساني كه با وسايل نقليه اي چون خودرو ، موتورسيكلت و تاكسي به محل كار خود مي روند، ۱۹ درصد چاق محسوب مي شوند. ولي در مقابل از ميان موتورسواران تنها ۱۳ درصد و از ميان كساني كه پياده مي روند تنها ۱۵درصد چاق هستند.

نتايج اين تحقيقات كه در نشريه Preventive Medicine به چاپ رسيده است.
نظرات بینندگان