arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

شمقدری: انکار نمی‌توان کرد، اسکار در این دوره گرفته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که جایزه اسکار در این دوره مدیریتی گرفته شده است.

به گزارش  ایسنا ، جواد شمقدری شامگاه گذشته 18 مرداد ماه در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی توضیحاتی را درباره عملکرد چهار ساله‌اش در سینمای کشور مطرح کرد.

شمقدر ی با اشاره به رشد سالانه تولید فیلم که به طور متوسط به90 فیلم رسیده است،‌ تشکیل شورای عالی سینما و مصوب شدن سند سینما برای اولین بار را از موضوعات مهم پیگیری شده در دوره مدیریت خود دانست.

وی با بیان اینکه‌ در این دوره مدیریتی فقط کمتر از 10 فیلم نتوانستند پروانه نمایش بگیرند، بزرگترین چالش دوران مدیریتی خود را بحث صنوف سینمایی و خانه سینما عنوان کرد.

شمقدری همچنین اضافه کرد: یکی از اتفاقات مهم این دوره مدیریت کردن ارسال فیلم‌های ایرانی به جشنواره‌های خارجی بود که این کار را با کمک فیلمسازان انجام دادیم و اکنون کسی نمی‌تواند انکار کند که اسکار در این دوره گرفته شد.

رئیس سازمان سینمایی درباره نقاط منفی دوران مدیریت خود هم گفت: هیچ مدیری نمی‌تواند بگوید کارش نقص نداشته است ضمن اینکه عواملی هم هستند که مانع از انجام کار می‌شوند.

شمقدری در توضیح اینکه در ابتدای دوران مدیریت خود شعارهایی از جمله سالن‌سازی مطرح شده بودند‌، پاسخ داد: اینها شعار نبودند بلکه برنامه بودند که 70 درصد آن را اجرا کردیم و یا اینکه در فرایند اجرایی شدن هستند.

او همچنین در پاسخ به اینکه دفاعیات شما را ممکن است برخی منتقدان نپذیرند تاکید کرد: من از خودم دفاع نکردم بلکه آنچه را انجام شده است، شرح دادم. در واقع آنچه را که ممکن است برخی نپذیرند اصلا در این گفت‌وگو مطرح نکردم.

به گزارش ایسنا،‌ این مصاحبه تلویزیونی در برنامه سینمای «هفت» پخش شد، همچنین در بخشی از این برنامه تعدادی از خبرنگاران که برای تست دوبله به انجمن گویندگان جوان مراجعه کرده بودند، نشان داده شدند.

در بخش دیگری از این برنامه دو فیلم «دهلیز» و «جابه جا» با حضور بهروز شعیبی ‌، محمود رضوی‌، حسین توکل‌نیا و المیرا عبدی بررسی شدند.

نظرات بینندگان