arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

مناسب سازی خانه جانبازان بالای 70درصد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  حسین هادیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مناسب سازی دو جنبه شخصی و عمومی دارد، عنوان کرد: مناسب سازی شخصی منازل جانبازان انجام شده و در ارتباط با مناسب سازی منازل والدین شهدا همچنان در حال فعالیت هستیم.
 
وی در مورد مناسب سازی عمومی مربوط به جانبازان و معلولان نیز اظهار کرد: ستاد مناسب سازی از سازمان بهزیستی به وزارت کشور منتقل شده، اما همچنان مناسب سازی در کشور بسیار ضعیف و کمرنگ است.
 
هادیانی با تاکید بر اینکه مناسب سازی شهری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور جدی در حال پیگیری است، خاطر نشان کرد: باید تمامی ساختمان‌های عمومی دولتی حتما دارای رمپ ورودی، جایگاه برای پارک ماشین جانبازان و معلولان و سرویس‌های بهداشتی برای نوع گردش صندلی معلولان باشند.
 
وی افزود: حتی به شهرداری‌ها دستور داده شده است حتما پیاده روهای خیابان‌ها دارای شرایط در نظر گرفته شده برای جانبازان و معلولان باشد.
 
معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آیین نامه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اصلاح شد، گفت: ریاست ستاد مناسب سازی نیز از ریاست سازمان بهزیستی به ریاست وزارت کشور تغییر کرد.
 
وی به دیگر اقدامی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد مناسب سازی شهری برای معلولان و جانبازان در حال انجام است اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی بزرگترین مشکل مناسب سازی در سطح کشور است و باید این فرهنگ برای مناسب سازی پارک‌ها، منازل مسکونی، استخرها و سازمان‌های عمومی و دولتی مورد توجه قرار گیرد.
 
هادیانی هرچند وظیفه مناسب سازی شهری برای جانبازان و معلولان را وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ندانست، گفت: به دلیل خلاء موجود در این زمینه بنیاد شهید به طور جدی به این مبحث ورود کرده است، هرچند متاسفانه صدا و سیما در این زمینه بسیار کم کار بوده، اما به طور جدی با برگزاری جلسات ستادهای استانی در حال پیگیری این موضوع هستیم.
نظرات بینندگان