arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

روحانی یکی از چند نفری است که می تواند اجازه ی مذاکره با آمریکا را دریافت کند

البته ما نباید بیش از حد حوشبین باشیم اما اینکه بگوییم تغییری ایجاد نشده واقع بینی نیست. سبک و سیاق رئیس جمهور جدید ایران بسیار متفاوت از احمدی نژاد است. روحانی عملگرایی است که معتقد است با لغو تحریم ها مشکلات اقتصادی برطرف می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



فیلادفلیا اینکوئرر نوشت: همان کنگره ای که به پایان حضور آمریکا در افغانستان سرعت بخشد مشتاق حضور آمریکا در جنگی بزرگتر در خاورمیانه با ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری انتخاب، اخیرا کنگره رای به تشدید تحریم ها پیش از تحلیف روحانی رئیس جمهور جدید ایران داد. روحانی گفته است که آماده ی کاهش تنش با واشنگتن است. اما کنگره به جای آزمودن حسن نیت روحانی به گونه ای نامناسب به او پاسخ داد.

تحریم ها به اقتصاد ایران ضربه زده اند اما منجر به مهار برنامه هسته ای این کشور نشده اند.  اکنون که روحانی جایگزین احمدی نژاد شده، مذاکرات برای دستیابی به توافق باید برگزار شود.

کنگره معتقد است که فشار بیشتر موجب درخواست امتیازات بیشتر از سوی ایران می شود. اما با توجه به بی اعتمادی ایران و امریکا، نتیجه عکس خواهد داد.

این اقدام یادآور گفتگویی است که با چندین تن از ایرانیان حاضر در مذاکرات با امریکا در سال 2001 داشتم.

روبرتون توسکانو سفیر اسبق ایتلیا در تهران که دارای ارتباط فراوان با ایران می گوید: روحانی یکی از چندین نفری است که می تواند اجازه مذاکره ای جدی را از مقامات عالی ایران دریافت کند.

وی افزود: البته ما نباید بیش از حد حوشبین باشیم اما اینکه بگوییم تغییری ایجاد نشده واقع بینی نیست.

سبک و سیاق متفاوت روحانی

سبک و سیاق رئیس جمهور جدید ایران بسیار متفاوت از احمدی نژاد است. روحانی عملگرایی است که معتقد است با لغو تحریم ها بخش مهمی از مشکلات اقتصادی برطرف می شود.

با این حال، تصویب تحریم ایران در کنگره، تحت تاثیر نگرانی اسرائیل و نتانیاهو از رئیس جمهور میانه رو ایران است.

سفیر اسبق ایتالیا در تهران می گوید: تحریم ها تنها در صورتی که منجر به توافق شود سودمند خواهند بود. اگر مذاکره ای صورت نگیرد، تحریم به درگیری نظامی ختم می شود.

در پایان این مقاله آمده است: زمانیکه شرایط برای گفتگو با تهران مهیا و مساعد است، رهبران ما نباید خود را در قالب و چارچوب جنگ با ایران قرار دهند.
نظرات بینندگان