arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

نظر هاشمی دربارۀ فیس بوک چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله هاشمی رفسنجانی درهمایش تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه‌ای که خرداد ماه سال 91 در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد به بیان نکاتی متفاوت درباره انقلابهای منطقه و ابزارهای نوین اطلاع رسانی پرداخت.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده ای از سخنان ایشان بدین شرح است:

* نقطه ضعف همه کشورهای جهان سوم این است که اجازه نمی‌دهند احزاب در آنها شکل بگیرند. اگر احزاب در این دولت‌ها شکل می‌گرفت و مردم وارد صحنه می‌شدند و اصلاحات به وجود می‌آمد دیگر انقلابی صورت نمی‌گرفت. در این شرایط نیروهای سیاسی و فرهیخته عمیقاً ناراضی هستند که به بازی گرفته می‌شوند.

*گر در مسیر درست به حضور نیروهای سالک، خیرخواه و باسواد به صورت NGOها و احزاب بزرگ اجازه فعالیت داده می شد دیگر نیازی به انقلاب نبود. اصلاحات مفیدتر از انقلاب جامعه را به سمت درستی حرکت می‌دهد.

* امروز عصر انفجار اطلاعات است و این مهم ترین تفاوت شرایط زمانی برای انقلاب ما و انقلابهای امروز منطقه است. قیام 15 خرداد را که مردم ما انجام داده‌ اند و شهدای بسیاری داشت در دنیا بسیار کم مطرح شد. روزنامه‌های خارجی تنها چند کلمه‌ای و آن هم حرف‌های رژیم را می‌نوشتند اما اکنون وقتی یک خبرنگار به زندان می‌رود در کل دنیا پخش می‌شود. رسانه‌های آزاد و مخصوصاً سایت‌ها که درگیر دولت نیستند گاهی هم با اغراق و بزرگ‌نمایی این موضوعات را مطرح می‌کنند.این گونه انفجار اطلاعات دیگر بسته نمی‌شود البته عوارض بدی هم دارد اما ما برخلاف عده‌ای که فکر می‌کنند این جریان‌ها خطرناک است فکر می کنیم این جریان به سعادت بشریت کمک می‌کند و چیز مبارکی در دنیاست.امروز یک صفحه فیس بوک که هزینه‌ای برای مردم ندارد تبدیل به موضوع خبری در تمام تلویزیون‌ها و دستگاه‌های دنیا می‌شود.

* ما ساختار خود را با توجه به مذهبی بودن مردم و روحانیت خیلی خوب تنظیم کردیم. البته هنوز تجربه ما تمام نشده و باید این امر را اصلاح کنیم و به دیگران هم توصیه کنیم که اصلاحات را در کشورشان داشته باشند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از امروز می‌تواند در منطقه و جهان حضور داشته باشد اگر آنها خودشان را به صورت معقول در کنار ما بدانند و بدانند که ما به جز خیرشان را نمی‌خواهیم و اصلاً احتیاجی به سوء استفاده از آنها نداریم.

نظرات بینندگان