arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

دهن کجی روسیه به آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : واحد مرکزی خبر: اداره مهاجرت فدرال روسیه روز جمعه اعلام کرد ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه امریکا آزاد است هر زمان که بخواهد به سراسر خاک روسیه سفر کند.
 
به گزارش خبرگزاری شین هوا، اولگ مولودیاوسکی از مسئولان اداره مهاجرت فدرال روسیه در این خصوص به خبرنگاران گفت: در راستای قوانین روسیه، اسنودن حق سفر در داخل خاک فدرال روسیه و کار کردن به استثناء مشاغل دولتی را دارد.

براساس این گزارش پیشتر روسلان گاتاروف از اعضای شورای فدراسیون روسیه از پیشنهاد به اسنودن برای شغل مشاورت در این شورا خبر داده بود.

آمریکا ؛‌مایوس از روسیه در تحویل اسنودن

این درحالی است که روز پنجشنبه سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفته بود که این کشور هنوز امیدوار است روسیه ادوارد اسنودن مامور سابق سیا را به واشنگتن تحویل دهد.

جی کارنی گفت:« موضع ما همان است: آقای اسنودن باید به آمریکا بازگردانده شود تا پاسخگوی اتهامات خود باشد و از همه حقوق خود برخوردار شود.»

وی افزود :«تجربه همکاری بلند مدت گذشته ما با روسیه در زمینه اجرای قانون نشان می‌دهد هنوز امکان استرداد (اسنودن) وجود دارد.»

سخنگوی کاخ سفید گفت : اوباما از تصمیم روسیه برای تحویل ندادن اسنودن به آمریکا و اعطای پناهندگی سیاسی به وی دلسرد شده است.

کارنی در ادامه اعلام کرد دیدار ماه سپتامبر اوباما و پوتین در مسکو، به علت فقدان پیشرفتی در دستور کار دو جانبه، لغو شد.
نظرات بینندگان