arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

شوهانی: کابینه پیشنهادی با مشی اعتدالی رییس جمهور تناسب دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های مورد تصدی را به خوبی‌ می‌شناسند، اظهار کرد: این کابینه با مشی اعتدالی رییس جمهور تناسب دارد.

  احمد شوهانی در موافقت با کلیات برنامه‌های رییس جمهور و وزرای پیشنهادی گفت: اعتدال یکی از واژه‌های پربار،‌مثبت و دلنشین در فرهنگ دینی،‌سیاسی واجتماعی ما ایرانیان است. اعتدال و میانه روی از عبارات مهم قرآنی است که در ادبیات اجتماعی و زندگی روزمره مردم هویتی ایجابی دارد و نسبت آن با عقلانیت و اخلاق و رفتار کاملا نزدیک و مشهود است.

وی ادامه داد: ریاست محترم جمهوری آقای دکتر روحانی در فرآیند مبارزات انتخاباتی با بیان و تفسیر مکرر، این واژه را تبدیل به یک تمیولوژی سیاسی کرد. اعتدال مهمترین راهبرد خردمندانه در برابر خودی‌ها و جامعه بین‌الملل است وشکی نداریم ادبیات تحریک‌آمیز عامل جدی بسته شدن فرصت‌های تاریخی و ملی بوده است و در حالی که ادبیات اعتدالی مایه امید به جامعه،‌وحدت‌،همبستگی ملی و همزیستی مسالمت‌آمیز را به دنبال دارد آرمان مشترک امروز که در مبانی اندیشه رییس جمهور قرار گرفته رفتار مدنی احزاب و نخبگان سیاسی توام با حرکت اعتدالی دولتمردان نوید بهروزی برای همگان به ارمغان می‌آورد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در جریان حماسه سیاسی بزرگ ملت ایران مشی اعتدالی ریاست جمهوری توانست اکثریت مردم را جلب و در این انتخابات پیروز کند که جا دارد این پیروزی و حماسه را به ملت ایران تبریک گوییم و همینطور لازم است از همه کاندیداهای ریاست جمهوری که نتایج انتخابات را پذیرفته و برای همکاری با دولت جدید اعلام همکاری کردند، تشکر و قدردانی نماییم.

شوهانی با بیان اینکه حماسه سیاسی زمانی شکل گرفت که یک کشور در معرض شدیدترین فشارها و تحریم‌ها بود، تصریح کرد: ملت ایران علیرغم مشکلات متعدد اقتصادی و علیرغم شیطنت‌ها و تبلیغات سهمگین خارجی با مشارکت بالای خود بار دیگر شعور بالای خود را به دنیا نشان داد از طرفی این مشارکت حداکثری مردم که لبیکی به فرمایشات مقام معظم رهبری بود تکلیف را از دوش مردم برداشته و بر دوش مسوولین قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: در وهله اول لازم است تمام مسوولین در راستای وفاق ملی و همبستگی ملی تلاش کنند و دولت جدید را در راستای حل مشکلات جامعه یاری نمایند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در این شرایط خاص و با توجه به مشکلات فراوان داخلی و خارجی باید کمک کنیم کابینه هرچه سریعتر تشکیل شود که به فرموده مقام معظم رهبری با شکیبایی و حوصله و به دور از شتاب‌زدگی امور کشور پیش رود.

شوهانی افزود: کشور ما همواره از افراط و تفریط ضربه دیده که نمونه‌های مختلف آن را در تاریخ یک صدساله اخیر می‌بینیم. بنابراین زمانی که مردم به شعارهای دولت به ویژه اعتدال‌گرایی رای دادند ما نیز باید به عنوان نمایندگان مردم این دولت اعتدال‌گرا را یاری و به کابینه پیشنهادی رای مثبت دهیم تا از مردم عقب نمانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دکتر روحانی از چهره‌های شناخته شده انقلاب و نظام است گفت: ایشان مشی اعتدالی را از ابتدای انقلاب تاکنون حفظ کردند لذا تمام وزرای پیشنهادی ایشان با مشی اعتدالی سازگارند بنابراین همه نمایندگان کمک کنند این کابینه اعتدالی رای بالایی بگیرد چرا که نگاه اعتدالی برخلاف نظر برخی دوستان هیچ منافاتی با نگاه انقلابی‌گری اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی ندارد.

وی ادامه داد: در رأس دولت کسی قرار گرفته است که چه به صورت عینی و چه به صورت ذهنی از طرفداران مکتب فکری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و لذا لازم است به کابینه‌ای که او ارائه کرده اعتماد کنیم چرا که مردم نظاره‌گر اعمال هستند.

شوهانی توجه به اخلاق اسلامی‌،اعتدال،‌فراجناحی بودن،‌تجربه،‌کارآمدی و سابقه خدمت را از ویژگی‌های کابینه پیشنهادی برشمرد و گفت: اولین ویژگی و نقطه قوت این کابینه وزن بالای علمی آن است که می‌توان آن را با تمام دولت‌های گذشته مقایسه کرد که از 18 نفر وزیر پیشنهاد شده 11 نفر مدرک دکترا از بهترین دانشگاه ها دارند که داشتن مدرک بالای علمی و دانشگاهی از نقاط قوت این کابینه است واکثریت از اساتید دانشگاه و اعضای هیات‌ علمی دانشگاه‌ها هستند. مهمتر اینکه هر کدام از آنها در رشته تحصیلی و تخصصی خود دارای تالیفات،‌کتاب‌ها و مقالاتی می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: این افراد به لحاظ نظری اشراف کامل بر حوزه مسوولیت خود دارند و ویژگی دیگر این کابینه برخلاف نظر برخی‌ها تجربه بالای افراد کابینه است. آنها که مدعی‌اند معدل سنی کابینه بالا است که البته اینگونه نیست پاسخ دهند که اگر دکتر روحانی افراد بی‌تجربه و صفر کیلومتر را معرفی می‌کرد نمی‌گفتند آقایان عده‌ای جوان خام را معرفی کردند.

شوهانی با بیان اینکه کابینه دولت قبلی و مدیران آن نمونه بارز آن هستند که ما نمایندگان نیز بارها از جوان بودن آن انتقاد می‌کردیم، تصریح کرد: سوال اینجاست که اگر دولت قبلی افراد باتجربه را به کار می‌گرفت وضعیت کشور بهتر از این نبود؟ این نقطه قوت کابینه کنونی است که از 18 نفر، 6 نفر آنها سابقه وزارت، سه نفر معاون و مشاور رییس جمهوری و سه نفر سابقه نمایندگی مجلس و 9 نفر قائم مقام وزیر بودند بنابراین معدل خدمتی و تجربه این کابینه عالی و نمره قابل قبول می‌گیرد.

این نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور نیازمند یک کابینه باتجربه است و معدل سنی کابینه نقطه قوت آن است و نه نقطه ضعف. علم و تجربه در این کابینه جمع شده و افراد معرفی شده پس از کسب رای اعتماد نیاز به کسب تجربه ندارند و بلافاصله کار را شروع می‌کنند و ما از زمان نهایت استفاده را خواهیم برد.

وی در ادامه تاکید کرد: افراد معرفی شده وزارتخانه‌های مورد تصدی را به خوبی می‌شناسند چرا که خود انسان‌های مفید خدمتی هستند لذا از وجود نیروهای متخصص و باتجربه برای پیشبرد امور و همکاری در دولت کمک می‌گیرند و در همه جای دنیا همین است.

شوهانی در پایان گفت: افراد معرفی شده عموما از شخصیت‌های سیاسی معتدل انقلابی هستند که از همه سلایق و جناح‌های موجود کشور حضور دارند و با مشی اعتدالی رییس جمهور برخلاف نظر آقای بخشایش هماهنگی و تناسب دارند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان