arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

آخوندی: آزادراه افسانه ای را تکمیل می کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت یازدهم به سبک و سیاق وزاری پنج دولت قبلی اولویت کاری خود را تکمیل آزادراه افسانه‌ای تهران-شمال اعلام کرد، اما با این تفاوت که وعده‌ای در خصوص زمان ساخت و بهره‌برداری از این پروژه ارائه نکرد.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی با تاکید بر این‌که تکمیل آزادراه تهران-شمال جزو یکی از اولویت‌های کاری بند است از دلیل تاخیر در افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در دولت یازدهم اظهار بی‌اطلاعی کرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت آزادراه تهران شمال در پایان عمر دولت یازدهم (سال ۹۶) به پایان می‌رسد، افزود:‌ باید گزارش پیشرفت این پروژه را دریافت کنم، اما آنچه مسلم است آزادراه تهران-شمال جزو پروژه‌هایی خواهد بود که به آن توجه خواهم کرد.

وی با اشاره به این‌که تکمیل پروژه‌های فرودگاه امام خمینی (ره) نیز یکی از اولویت‌هایم است در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری پروژه‌های زیرساختی این حوزه به‌خصوص حمل‌ونقل چیست، گفت:‌ پروژه‌ها فقط بر مبنای یک رقابت منصفانه توزیع خواهد شد.

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی در ادامه با اشاره به این‌که باید بازار سرمایه را برای پروژه‌های حمل‌ونقل آماده کنیم، تصریح کرد:‌ این کار با هدف استفاده از امکانات بخش خصوصی در پروژه‌های حمل‌ونقل انجام می‌شود، چراکه منابع دولتی در این حوزه بسیار محدود است و چاره‌ای جز توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل با محوریت بخش خصوصی نداریم.

آخوندی با تاکید بر این‌که باید مخاطرات بخش حمل‌ونقل را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: معتقدم مسائل حوزه راه‌وشهرسازی باید با کمک انجمن‌های حرفه‌ای ساختمان، مسکن و حمل‌ونقل برطرف شود و توسعه دولتی در این بخش امکان‌پذیر نیست.
نظرات بینندگان