arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

باقری بناب/نماینده دولت: عده‌ای کاسب و دلال فتنه شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک نماینده موافق کلیات کابینه با انتقاد از افرادی که بعد از چهار سال از گذشت انتخابات سال 88 هرکسی را که به گفته او در تعارض با خودشان می‌بینند را به فتنه محکوم می‌کنند، گفت: متاسفانه عده‌ای کاسب و بدتر از آن دلال فتنه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، باقری بناب در آغاز اظهارات خود با اشاره به سابقه خانوادگی‌اش گفت: بنده از اصولگرایان واقعی هستم و کابینه آقای روحانی و شخص آقای روحانی را از اصولگرایان واقعی و اصلاح‌طلبان واقعی می‌دانم.

وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: انسان نباید بر مبنای توهمات تصمیم بگیرند، بلکه باید از روی آگاهی و علم حرف بزند، انتخاب مردم نه به افراطیون دوم خرداد و تحجر و التقاط و طالبانی بوده است، مردم به اعتدال رای داده‌اند.

باقری‌بناب با اشاره به برخی اشکالات در مورد میانگین سنی اعضای کابینه گفت: باید ببینیم که کشور در چه وضعیتی قرار دارد و در کدام مرحله است، افرادی که مسوولیت را به عهده گرفته‌اند، ایثار کرده‌اند، این افراد هم به جوانگرایی اعتقاد دارند اما اینها کسانی هستند که در جهان شناخته شده‌اند و می‌توانیم از این مزیت آنها استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از عده‌ای که به گفته او هرکه را در تعارض با خودشان می‌بینند به فتنه‌گری محکوم می‌کنند، گفت: چرا بعد از 4 سال مشخص نمی‌کنید که چه کسانی فتنه‌گر بوده‌اند؟ عده‌ای کاسب و بدتر از آن دلال فتنه شده‌اند، نخبگان سیاسی نمی‌دانند که آینده‌شان چگونه است، آیا می‌توانند کاندیدا شوند یا به مقامات بالا برسند یا خیر؛ باید مشخص کنیم که هزار نفر، 10 هزار نفر، 50 هزار نفر هستند که در فتنه مقصرند، ما حتی نمی‌گوییم که آنها را دادگاهی کنید اما به خودشان بگویید که شما نمی‌توانید که کاندیدا شوید، تا کی باید عده‌ای از جریان‌های سیاسی از ماجرای فتنه نان بخورند؟

باقری‌بناب با بیان اینکه بعد از سخنان رهبری در 29 خرداد هرکس که آشوب‌طلبی کرده و کشت و کشتار کرده است، فتنه‌گر است، گفت: بسیاری از افراد قبل از آن با ستادهای انتخاباتی کار کرده‌اند اما نمی‌توانیم به آنها عیب بگیریم.

وی با اشاره به پیگیری‌هایش در مورد افراد مختلف گفت: بسیاری مواقع شنیده‌ام که می‌گویند فلان فرد مشکلی دارد اما باید از علم پیروی کرد، اگر مدارکی وجود دارد، چرا ارائه نمی‌شود، مگر ما نامحرم هستیم.

وی خطاب به مردم تصریح کرد: مردم بدانید هیچ مدرکی در مورد مجرم یا نالایق بودن نیست، اینها فقط توهماتی است که با آنها پرونده‌سازی می‌کنند و می‌خواهند ما را هم در این توهمات و پرونده‌سازی‌ها شریک کنند.

باقری‌بناب اظهار کرد: ما به دنبال تعهد و تخصص هستیم و اصل بر برائت است، افرادی که معرفی شده‌اند باحیا و ریشه‌دار هستند و کابینه معرفی شده، کابینه عقلانیت است، ای کاش همه مانند تابش، پزشکیان و زنگنه باشند که صداقت و شناخت در کارنامه‌شان وجود دارد.
نظرات بینندگان