arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

اميرآبادي: نجفي با نام‌گذاري يک ميدان به نام 9 دي مخالفت کرده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: نماينده مخالف با گزينه پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش خطاب به وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: آيا شما وقايع ۸۸ را فتنه مي‌دانيد و آيا حاضريد فتنه‌گران را محکوم و درباره عملکرد خود در فتنه ۸۸ توضيح بدهيد؟

احمد اميرآبادي نماينده مردم قم در جلسه علني عصر امروز (دوشنبه مجلس) در مخالفت با محمد علي نجفي گزينه پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش ضمن تبريک خلق حماسه سياسي و تبريک پيروزي در انتخابات به رئيس‌جمهور گفت: آقاي روحاني! بايد قبول کنيم که وزارت آموزش و پرورش به عنوان يک وزارتخانه مهم و کليدي در کشور مطرح است و تأکيدات مقام معظم رهبري بر اهميت اين وزارتخانه افزوده است.

وي با بيان اينکه مخالفتش با گزينه آموزش و پرورش به معناي مخالفت با دولت نيست، افزود: آموزش و پرورش يادگار شهيدان رجايي و باهنر است و اين وزارتخانه با 11 ميليون دانش‌آموز و يک ميليون فرهنگي اهميت بسزايي دارد که بايد علي‌رغم زحمات 8 ساله آقاي نجفي در آموزش و پرورش، عملکرد ايشان را نقد کنيم.

اميرآبادي با انتقاد از عملکرد گزينه وزير آموزش و پرورش در طرح نظام آموزشي کشور که به گفته وي با زحمات چندين ساله شهيد رجايي فعال شده بود گفت: در بحث تربيتي که يک بحث مهم در آموزش و پرورش آقاي نجفي چه عملکردي داشته است؛ تغيير نظام آموزشي در دوره ايشان از دوره متوسطه آغاز شد در حالي که اين طرح مورد تاکيد همگان بود.

نماينده مردم قم با بيان اينکه در دوره وزارت نجفي حوزه تربيتي معلمان محدود شد، خاطر نشان کرد: عملکرد آقاي نجفي نشان مي‌دهد که ايشان اعتقادي به حوزه پرورشي در حوزه آموزش و پرورش نداشته است در حوزه ايشان بخش پرورشي کمرنگ شد و در دوره‌هاي بعدي حذف شد گرچه ديگران هم مقصر بوده اما چون ايشان 8 سال وزير بوده سهمشان بيشتر است و در حقيقت آزموده را آزمودن خطا است.

وي خطاب به نجفي گفت: در برنامه شما بحث تأمين اخلاقي دانش‌آموزان و انس آنها با قرآن ديده نمي‌شود در دوران 8 سال وزارتخانه خود گرچه تأکيد مي‌کنيد که با حوزه‌هاي علميه در ارتباط بوديد اما بگوييد چند تفاهم‌نامه با حوزه‌هاي علميه و مراکز ديني داشته‌ايد؛ چند بار با مراجع اعظام تقليد ديدار کرده‌ايد.

اميرآبادي با انتقاد از عدم برنامه نجفي براي کيفي‌سازي مدارس دولتي خطاب به وي گفت: مردم از کجا بياورند براي تحصيل فرزندان خود به مدارس غيرانتفاعي پول بدهند آيا نبايد ما مدارس دولتي را کيفي مي‌کرديم؟

وي با بيان اينکه نمي‌خواهد در مخالفت با گزينه وزارت آموزش و پرورش بحث سياسي مطرح کند گفت: متأسفانه آقاي رئيس‌جمهور براي وزارت آموزش و پرورش به جاي يک چهره علمي و فرهنگي يک چهره سياسي معرفي کرده است که به گفته خودش حتي يک روز در مدرسه معلم نبوده و يک مدرسه هم مديريت نکرده جزء اينکه 8 سال وزير آموزش و پرورش بوده است.

نماينده مردم قم با بيان اينکه نمي‌توانيم از کنار فتنه 88 به آساني عبور کنيم اظهار داشت: در فتنه 88 برخي با اطلاع و با علم نتيجه انتخابات را نپذيرفته‌اند و قانون‌شکني خسارات سنگيني را به ملت وارد کرده‌اند و ما نمي‌توانيم از اين موضوع به راحتي عبور کنيم.

وي با بيان اينکه نجفي در انتخابات 88 در ستاد ميرحسين موسوي بوده است افزود: در ستاد انتخاباتي افراد بودن جرم نيست اما اينکه بعد از اعلام نتيجه انتخابات مدعي شود که 11 ميليون رأي جا‌به‌جا شده است بايد پاسخگو باشد؟ بايد آقاي نجفي پاسخ بدهد که چرا برخي با بيانيه‌هاي آنها به خيابان‌ها ريختند و به نظام خسارت وارد کرده‌اند.

امير‌آبادي افزود: بعد از خطبه‌هاي مقام معظم رهبري در 29 خرداد اين بود بايد پاسخ بدهند که چرا آن هزينه را به نظام وارد کرده‌اند.

آقاي نجفي شما چه کاره بوديد که در سال 88 مراجع تقليد نامه نوشتيد گرچه نوشتن نامه به مراجع تقليد جرم نيست اما وارد کردن آن اتهامات در آن نامه به نظام اسلامي درست بود.

وي با اشاره به دستور مقام معظم رهبري براي گروهي جهت دلجويي از آسيب‌ديدگان فتنه 88 خطاب به نجفي گفت لطفا بفرماييد شما چه کاره بوديد که در آن زمان در مناطق مختلف حضور مي يافتيد و مي‌گفتيد که به نمايندگي از موسوي و کروبي مي‌خواهيد از آسيب‌ديدگان دلجويي کنيد.

وي افزود: آقاي نجفي در جمع کميته ستاد آموزش و پرورش کروبي اظهاراتي داشتند که آن را در اختيار همکاران خواهم گذاشت.

امير‌آبادي در بخش پاياني خود با طرح اين سؤال از نجفي که برنامه شما براي ارتقاء فرهنگيان و ارتقاء کيفي مدارس دولتي چيست خطاب به نجفي گفت: آنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه مي‌دانيد يا نه آيا اصلا اعتقادي به تقلب داريد و آيا فتنه‌گران را محکوم مي‌کنيد.

وي افزود: آقاي نجفي در زماني که در شوراي شهر بودند با نام‌گذاري يک ميدان به نام 9 دي که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که بايد پاسخگو باشند.
نظرات بینندگان