arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

نوبخت: روحانی نگفته مشکلات را 100 روزه حل خواهد کرد/هدف ویژه دولت، بهبود معیشت مردم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  محمدرضا نوبخت، معاون رییس جمهور که در پاسخ به مخالفان در جلسه عصر امروز بررسی رای اعتماد به کابینه پیشنهادی در مجلس سخن می‌گفت، با اشاره به برخی دلایل برای مخالفت با کابینه و برنامه دولت یازدهم گفت: هدف ویژه دولت، بهبود معیشت مردم است.

به گزارش ایسنا، نوبخت در اظهارات خود با اشاره به سخنان یکی از مخالفان در مورد عدم توجه به ایجاد حماسه اقتصادی در برنامه دولت یازدهم گفت: دولت برای حماسه اقتصادی برنامه‌های ویژه دارد، ما اهداف ویژه چهار ساله برای سال‌های 92 تا 96 را طراحی کرده‌ایم از جمله آنها بهبود معیشت مردم است که از دو طریق افزایش قدرت خرید و کاهش فاصله درآمدی دهک‌های بالا و پایین به دو طریق تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه آن محقق می‌شود.

وی ادامه داد: تولید ثروت منجر به ایجاد رشد اقتصادی، با بهبود فضای کسب و کار محقق می‌شود که می‌تواند رشد 8 درصدی مصوب شده در برنامه پنجم توسعه را به دنبال داشته باشد. دولت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و اجرای اصل 44 قانون اساسی تاکید دارد.

وی با اشاره به اظهارات یک مخالف دیگر در مورد تغییر تعیین تکلیف پرداخت یارانه در دولت یازدهم گفت: مساله کاملا مشخص است. قانون تا زمانی که اصلاح نشود، همانطور که آقای روحانی به آن تاکید داشته‌اند، اجرا خواهد شد. بنابراین پرداخت یارانه‌ها تا پایان مرحله نخست و آغاز مرحله دوم ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در دور دوم برنامه افزایش پرداخت نقدی به سمت دهک‌های کم‌درآمد و اجرای ماده 7 قانون وجود دارد.

نوبخت همچنین با اشاره به اظهارات یک مخالف دیگر در مورد عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت تصریح کرد: نه تنها هماهنگی در تیم اقتصادی به صورت کافی و ضروری وجود دارد، اعضای غیراقتصادی کابینه هم با واقعیت‌های وضعیت اقتصادی و کابینه هماهنگ هستند و به صورت اعتدالی کار می‌کنند.

یکی از نمایندگان مخالف کلیات دراظهارات خود به برنامه صدروزه دولت روحانی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی اشاره کرده بود که نوبخت در تصحیح اظهارات وی گفت: یکی از مخالفان می‌گوید که دولت گفته است که مشکلات را 100 روزه حل خواهد کرد در صورتی که آقای روحانی در هیچ زمانی چنین چیزی نگفته است، بلکه موضوع این است که برای حل این مشکلات برنامه وجود دارد و برنامه 100 روزه‌ای هم وجود دارد که در اینجا به برخی از رووس آن اشاره می‌کنم.

نوبخت ادامه داد: اصلاح بودجه 92 از اولویت‌های برنامه 100 روزه دولت است. بودجه سه‌دوازدهم و چهار دوازدهم موجب عدم تحقق درآمدهای دولت است و این مساله دولت را در ماه‌های پایانی با مشکل مواجه خواهد کرد بنابراین ما از راه مکانیزم تخصیص درآمد تلاش خواهیم کرد این مشکل را برطرف کنیم و در غیراینصورت اصلاحیه بودجه 92 را به مجلس خواهیم آورد. ضمن اینکه دولت یازدهم طی 100 روز آینده بودجه سال 93 را هم به مجلس تسلیم خواهد کرد.

نوبخت ابراز امیدواری کرد: زمینه برای ارائه سایر برنامه‌های دولت در روزهای آینده فراهم شود.
نظرات بینندگان