arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

احمد خاتمی: اصلاح طلبی را مرادف با فتنه نمی بینیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه موقت تهران گفت: اصلاح طلبی را مرادف با فتنه نمی بینیم و حتی حزب اصولگرایی در عرصه ولایت مداری دایره را در تنگنا قرار می دهد و تمام صحبتها و تنگ نظریها صورت می گیرد.

به گزارش مهر، سیداحمد خاتمی عصر دوشنبه در جمع دانشجویان و بسیجیان در دانشگاه شهرکرد، اظهار داشت: مشکلات در عرصه سیاسی شناسایی شود و باید بدانیم در چه جایگاهی قرار دارد.

وی افزود: سلیقه ای بودن مدیریت در عرصه سیاست یکی ازمشکلات است که هر کسی  چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و ... سلیقه اش را وحی منزل می داند.

وی اظهار داشت: در فتنه سال 88 دیدیم که چه بلایی بر سر کشور آورده شد و اصلاح طلبی را مرادف با فتنه نمی بینیم و حتی حزب اصولگرایی در عرصه ولایت مداری دایره را در تنگنا قرار می دهد و تمام صحبتها و تنگ نظریها صورت می گیرد.

باید کمی تحمل شنیدن حرفهای گروههای مخالف را داشته باشیم

وی اظهار داشت: سلیقه ها محدود است و باید کمی تحمل شنیدن حرفهای گروههای مخالف را داشته باشیم.

سیداحمد خاتمی بیان داشت: شعارهایی که داده می شود زیبا هستند اما به آنها عمل نمی شود و اصلها فراموش شده است و در انتخابات اصل حضور مردم بود که اتفاق افتاد و رهبر در زمان انتخابات بر این مهم تاکید داشتند که مردم تشویق کنیم پای صندوقهای رای بروند.

وی اظهار داشت: دشمنان جهان استکبار به دنبال این بودند که حضور مردم 49 درصدی باشد اما مردم با حضور خود دشمن را شکست دادند و دشمن به دنبال این بود که مشروعیت را ملت ایران از دست بدهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: حفظ نظام در راس امور است و این یک موضوع مهم یکی از آداب سبک زندگی دینی است.

وی با بیان اینکه چند مورد مهم نباید مورد استفاده ابزاری قرار گیرد، اظهار داشت: محراب، منبر، تریبون نماز جمعه بسیار مهم است و نباید استفاده ابزاری شود.

سیداحمد خاتمی گفت: بحث مهم اختلاف سلیقه و اختلاف عقیده است و فرق بین این دو این است که در اختلاف سلیقه هدف یکی است و راههای رسیدن مختلف است اما در اختلاف عقیده هدفها مختلف است.

نظرات بینندگان