arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

جهانگیرزاده: دولت باید چگونه عمل کند که چیزی در مورد او گفته نشود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک نماینده موافق کلیات کابینه دولت یازدهم در اظهارات خود، گفت: همگرایی و اتحاد در مجلس و دولت می‌تواند گره‌ها را باز کند.

به گزارش ایسنا، جواد جهانگیرزاده در اظهارات خود در موافقت با کابینه یازدهم، گفت: در شرایط فعلی انسجام در کشور ضرورت دارد و بحث‌ها در جهت تقویت دولت است.

وی در پاسخ به انتقاداتی که در مورد سن اعضای معرفی شده برای دولت یازدهم مطرح شده است، گفت: اگر مساله سن را در دولت و مجلس مقایسه کنیم می‌بینیم که در تمام 9 دوره مجلس هر دوره میانگین سنی نماینده‌ها بالاتر رفته است. نمی‌شود گفت که این روند برای مجلس مناسب و برای دولت نامناسب است. همین موضوع در مورد تحصیلات هم وجود دارد. ما در هر دوره هم پیشینه تحصیلی و هم شرط سنی را افزایش داده‌ایم. در حال حاضر ما از تجربه 34 ساله انقلاب حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم این تجربه را کنار بگذاریم.

جهانگیرزاده ادامه داد: شرایط عمومی کشور ایجاب می‌کند که از تجربه‌ها استفاده کنیم. در چین تلاشی را شروع کرده‌اند که سن دولتمردان را کاهش دهند و حالا به میانگین سنی 60 و 70 سال رسیده‌اند. ما نمی‌توانیم تجربه را کنار بگذاریم چرا که این تجربه‌ها برای اشخاص نیست بلکه متعلق به انقلاب است.

این نماینده موافق کلیات کابینه دولت یازدهم ادامه داد: ‌در حال حاضر معیشت دغدغه مردم است. مجلس و دولت نگرانی‌های جدی در این مورد دارند. کسانی باید به کار گمارده شوند که تجربه داشته باشند. تیمی که معرفی شده است یک تیم هماهنگ است و دولت هم طبق قانون محدودیتی برای سن افراد ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هیچ تکلیف قانونی بر رییس‌جمهور نیست که از افرادی با محدوده سنی مشخص استفاده کند، ضمنا در مورد انتقاداتی که در خصوص هماهنگی تیم دولت مطرح می‌شود باید گفته شود که آن کسی که در رأس دولت است می‌تواند هماهنگی را تشخیص دهد و درک کند.

وی با اشاره به برخی اظهاراتی که در صحن علنی مجلس مطرح شده و کابینه یازدهم را به شرکت سهامی توصیف کرده‌اند، گفت: غیر از این است که اگر آقای روحانی، رحمانی فضلی و پورمحمدی را در کابینه خود جا نمی‌داد می‌گفتیم که انحصاری عمل کرده است. حالا که افرادی از جناح‌های مختلف را در کابینه جا داده‌اند می‌گوییم که شرکت سهامی ایجاد کرده‌اند. دولت باید چگونه عمل کند که چیزی در مورد او گفته نشود؟

این نماینده موافق کلیات کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه برخی اظهارات به صلاح کشور نیست، گفت: رهبری گفته‌اند که بگذارید دولت شروع به کار کند بعد از آن انتقاد کنید. آقای روحانی 24 سال نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بوده است حالا چطور عده‌ای انتخاب او را کودتای سپید نامیدند. این اظهارات به صلاح کشور نیست و بازتاب مطلوبی ندارد.

جهانگیرزاده با اشاره به برخی اظهاراتی که می‌گویند از رییس‌جمهور سهم‌خواهی شده است، گفت: خود آقای رییس‌جمهور می‌گوید که کسی از او سهم نخواسته است. حالا مگر کسی علم غیب دارد یا در تدین آقای رییس‌جمهور که صلاحیت او تایید شده است شک و شبهه‌ای دارد که می‌گوید این حرف درست نیست. باید از این فضاها فاصله گرفت. باید بگذاریم که دولت شروع به کار کند و امیدوار باشیم که موفق باشد.

وی در پایان با بیان اینکه ما با تمام توان از دولت حمایت می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که کابینه دولت یازدهم با رای قاطع بتواند کار خود را آغاز کند.
نظرات بینندگان